Release Som James Dean fast snyggare av Niclas Christoffer

Den 12 augusti släpps Niclas Christoffer Olssons andra bok Som James Dean fast snyggare på Hoi förlag. Det firar vi med att ha en release-fest med mingel hos oss på Tilia. Vi är väldigt stolta över detta samarbete med författaren som har förmågan att beskriva tunga ämnen med glimten i ögat, utan att tappa sin trovärdighet. Denna gången är det en skönlitterär-/ungdomsbok som även vuxna kan läsa. Den beskriver hur det är att vara ung kille med självskadebeteende. Ett allvarligt, viktigt och högst aktuellt ämne.

Datum: 12 augusti
Tid: 18:00
Plats: Villa Bellona
Universitetsvägen 8, Stockholm (T-bana universitetet)

Övrig information: Boken kommer att säljas till reducerat pris på plats.

Som James Dean fast snyggare

Familjen Wallin är som tagen ur en reklamannons. Lyckade, lyckliga och vackra seglar de fram genom tillvaron. Pappa är fotomodell, mamma plastikkirurg, lillebror John ska bli läkare och Jim, storebrorsan, har också börjat modella. Men framför allt drömmer Jim om att bli skådis. Och inte bara vill, han ska. Han ska bli en ny James Dean, fast snyggare.
Men familjeidyllen kraschar. Bokstavligt. När Jim mitt i detta kaos kämpar med sista året på gymnasiet och inträdesproven till teaterskolan upptäcker han att även andra områden i hans liv inte är som de brukade vara.
När Jim inte ser någon utväg vänder han ilskan och sorgen mot sig själv, och upptäcker att han får en plötslig befrielse av att göra sig själv illa. Snart har Jim utvecklat ett självskadebeteende som stegrar till den punkt där det nästan blir omöjligt för honom att vända om. Livet har blivit en mardröm.

Kort om Niclas: Niclas Christoffer föddes 1974 i Hurva, som ligger utanför Elsöv i Skåne, där han även är uppvuxen. Han gick skådespelarutbildningen vid Teaterstudion i Stockholm och är utbildad filmmanusförfattare. När han inte skriver jobbar Niclas som komiker - mest med standup - och som föreläsare. Niclas Christoffer debuterade våren 2012 med Som Zlatan fast bättre som har fått stor medial uppmärksamhet. Nu kommer uppföljaren Som James Dean fast snyggare.

Varmt välkomna! Tacka ja genom att O.S.A till info@foreningentilia.se

• Barn, ungdom

• psykiska besvär
  • psykiska diagnoser
  • psykisk ohälsa
  • ungdomar
  • självskadande
  • självskadande beteende
  • killar

Kort om Tilia: Tilia är en ideell organisation som vänder oss till killar och tjejer med någon form av psykisk ohälsa i åldern 12-30. Vi jobbar enligt Tilia-modellen där förebyggande- stödjande- samt opinionsbildande arbete flätas samman. Grunden är ungas egna åsikter om hur en stödförening bör se ut.

info@foreningentilia.se | www.foreningentilia.se | 076-345 16 92 | Twitter: @ForeningenTilia | FB: www.facebook.com/foreningentilia