Folkhem i Ulfsunda Slottspark

Pressmeddelande   •  Sep 29, 2011 14:16 CEST

I höst börjar Folkhem i samarbete med Ulfsunda Slott bygga ett nytt unikt bostadsområde i slottsparken. Det uppförs klassiska atrium- och alléradhus samt fristående villor. Som grannar får man slottet, den fantastiska slottsparken och Ulvsundasjön, vilket borgar för kvalité och bekvämlighet utöver det vanliga.

”Det här är verkligen ett roligt och unikt projekt – det moderna möter historien i natursköna omgivningar. Och kanske bäst av allt: det är bara några minuter in till stan”, säger Arne Olsson, VD på Folkhem.

Det handlar i ett första skede om 6 Atriumhus och 14 Alléhus ritade av Jens Deurell arkitekter. Husen kommer förstås bli vackra, miljövänliga, lätta att må bra i och inredningen kommer andas tidlös trivsel. Ulfsunda Slottspark förlängs samtidigt till ett sammanhängande grönområde hela vägen ned till Mälaren. Samarbetet mellan Ulfsunda Slott och Folkhem har även det varit något utöver det vanliga: Slottet har varit engagerat i hela processen, från planering till små detaljer. Allt för att göra detta till ett högkvalitativt, unikt boende.

”Förutom sin egen trädgård kommer de boende även ha tillgång till hela slottsparken för lek och samvaro – tänk att ha det utanför dörren varje dag! Sen kommer de också bli medlemmar i en slottsklubb med tillgång till sitt ”eget” slott”, avslutar Torbjörn Blomqvist, ägare till Ulfsunda Slott.

Skeppsholmen Sotheby’s International Realty sköter försäljningen av husen.

För mer information, pressbilder mm:

Folkhem Produktion AB, Sandra Frank 070-555 64 62

Ulfsunda Slott, Zofie Johansson 070-815 80 91

Skeppsholmen Sotheby’s International Realty,

Johan Derelöv 073-982 80 12, Cecilia Theutenberg 073-982 80 28

"Folkhems affärsidé är att med stor omsorg, egna yrkesskickliga hantverkare och med ett tydligt miljöfokus skapa stilrena, funktionella och attraktiva trähus för människor i Stockholmsområdet"

Kommentarer (2)

Snyggt!