Pressinbjudan: Berättarministeriet startar skrivarverkstad i Husby, Stockholm

Datum: 21 augusti
Tid: 10.30 – 11.30
Plats: Husby Bibliotek, Edvard Griegsgången 9, Tunnelbana Husby

Unga besökare välkomnas till kostnadsfri skrivarverkstad när dörrarna slår upp om några månader.

Pressträffen inleds av Dilsa Demirbag-Sten, verksamhetsansvarig för Berättarministeriet, som kommer att beskriva Berättarministeriets arbete med barn och unga i områden med hög arbetslöshet. Närvarar gör även Lotta Edholm, skolborgarråd (fp), och Joakim Larsson, ytterstadsborgarråd (m), för att berätta om kommunens engagemang och varför Berättarministeriet är en viktig investering för Järva och Stockholms stad. Media kommer även att ges möjlighet att träffa Aziza Tariq, 18 år, från Södertälje som deltagit i Bm debutant, Berättarministeriets och Albert Bonniers Förlag gemensamma projekt för unga författare.

Husby är Berättarministeriets andra skrivarverkstad efter att man i november 2011 slog upp portarna i Södertälje. Liksom i Berättarministeriets skrivarverkstad i Södertälje kommer Järvaområdets barn och unga mellan 8 och 18 år kostnadsfritt att få möjlighet att arbeta med berättande i olika former med hjälp av volontärer.

För mer information eller för att boka en intervju med någon av de medverkande, vänligen kontakta: Åsa Lovén, pressansvarig Berättarministeriet, 0739-587 615 /asa@berattarministeriet.se

Pressansvarig folkpartiet Stockholm stadshus
Simon Rothstein Frankander, 076-1229486, simon.rothstein.frankander@stockholm.se

Pressansvarig moderaterna Stockholm stadshus