Superchill rekryteringsträff på Folktandvården Stockholm

Blogginlägg   •   Mar 01, 2019 13:36 CET

Agneta Candell, klinikchef på Folktandvården Skanstull, Hamed Movérare Keilani, tandläkare och odontologisk samordnare i Kungsängen samt Eva-Lena Åkerlund, klinikchef i Tumba var alla nöjda med dagen och de kandidater som de fick träffa.

”Superchill med soft atmosfär” var en av studenternas kommentarer efter Folktandvården Stockholms lyckade rekryteringsdag med ”speedintervjuer” och föreläsning för tandläkar- och tandhygieniststudenter.

För att väcka framtida medarbetares intresse för att arbeta hos oss på Folktandvården Stockholm möter vi gärna studenter inom tandvårdssektorn. Nyligen bjöd vi in tandläkar- och tandhygieniststudenter till en lyckad rekryteringsträff med representanter från våra kliniker och vår personalavdelning.

På rekryteringsträffen deltog klinikchefer, arbetsledare och odontologiska samordnare från ett 30-tal kliniker inom Folktandvården Stockholm och träffade intresserade studenter vid personliga möten. Samtliga studenter tar examen som tandläkare eller tandhygienister i juni i år.

Studenterna Salome och Inesa hann med flera intervjuer under dagen. Båda är tandläkarstudenter som är inne på sitt femte år.

Under träffen fick studenterna träffa representanter från sina önskade kliniker på ”speedintervjuer”; korta 10-minutersintervjuer. Tack vare att intervjuerna hålls så korta hinner studenterna även träffa kliniker som de från början kanske inte hade tänkt att söka jobb på.

– Vi har cirka 50 allmäntandvårdskliniker i olika storlekar. De största har runt 25 behandlingsrum med stor möjlighet att arbeta i team och ta hjälp av varandra. Våra minsta kliniker har två behandlingsrum där medarbetarna får ta mycket ansvar själva, vilket kan passa när man har blivit lite mer erfaren. Det är en av många utvecklingsmöjligheter inom företaget, säger Noomi Näsström, områdeschef för allmäntandvården.

Studenterna bjöds även på en presentation av företaget och våra utvecklings- och utbildningsmöjligheter samt andra förmåner, med personalchef Elisabet Wennström och biträdande områdeschef Caroline Klofelt.