Boka tid online på Folktandvården Akuten

Pressmeddelande   •   Apr 13, 2018 16:06 CEST

Nu lanserar vi på Folktandvården Stockholm möjligheten att boka reserverade akuttider direkt på vår hemsida. Att drabbas av akut tandvärk kan komma plötsligt och det är många gånger viktigt att snabbt få hjälp. Folktandvården Akuten har öppet 365 dagar om året, även helger och storhelger.

När olyckan är framme

Ibland är olyckan framme och alla kan drabbas av akut tandvärk, en skadad eller utslagen tand, inflammation eller andra akuta problem med tänderna. Då är det viktigt att snabbt få träffa en akuttandläkare. Därför erbjuder Folktandvården Stockholm nu reserverade akuttider som man själv snabbt och enkelt kan boka direkt på vår hemsida.

– Det känns positivt att erbjuda kunderna möjlighet att själva boka tid online för akuta tandbesvär. Något som länge varit efterfrågat och väl kommer komplettera alternativet att komma till oss direkt på våra drop-in-tider, säger Dan Örblom som är klinikchef på Folktandvården Akuten.

Alla är välkomna

När den vanliga tandläkaren inte har möjlighet att ta hand om akuta tandbesvär står dörrarna öppna på akuten. Akuten tar emot alla, både de som redan är kunder hos Folktandvården och de som annars har en annan ordinarie tandläkarmottagning. Akuten har öppet 365 dagar om året och tar emot cirka 25 000 vuxna och barn varje år.

Folktandvården Akuten

Folktandvården Stockholms län AB är ett landstingsägt bolag och omsätter drygt 1,4 miljarder kronor per år. Våra cirka 2 000 medarbetare behandlar varje år över 500 000 kunder och tar emot 1,4 miljoner besök. Vi behandlar omkring 80 procent av alla barn i länet och över var tredje vuxen.