Bild från repetitionen av Hamlet. Kardo Razzazi, skådespelare och Danielle de Vries, dansare syns på bilden. Foto: Jonas Nyström.

​Ta med din giftbägare och kom in på nattrep - succén är tillbaka!

Fredagen den 24 februari klockan 21.45 öppnar Folkteatern och restaurangen Folk återigen dörrarna till Stora Scenen och bjuder in till nattrepetition av Hamlet och en exklusiv inblick i den konstnärliga processen - under annorlunda former. Koreografen och regissören Örjan Andersson är i sluttampen av sin repetitionsperiod av Hamlet, som har premiär 4 mars.

I en timmes tid, klockan 22.00- 23.00, kan publiken följa skådespelarnas, dansarnas och regissörens arbete på mycket nära håll. Denna öppna nattliga repetition är ett samarbete mellan Folkteatern och restaurangen Folk, den prisbelönta vegetariska restaurangen i teaterns foajé. Väggarna mellan Folk och Folkteatern upplöses och något nytt och uppstår. Detta är tredje gången Folkteatern har nattreprepetition, de båda tidigare tillfällena har varit mycket välbesökta.