Ny svensk programvara utmanar inom eMarknadsföring

Trenden är tydlig enligt Follow Up:s CEO, Lars Hundal. Alla marknadskanaler arbetar tillsammans i det nya informationslandskapet som breder ut sig.

– Det gäller att kunna nå din marknad där de befinner sig, och idag finns de på en mängd ställen. Den som sedan kan automatisera och samordna kommunikationen till dessa kanaler, står inför oändliga möjligheter.  Nya eMarketeer är ett mycket vassare system än våra konkurrenters lösningar. Både sett till funktion och användarvänlighet, förklarar han.

SMS, webbsidor, Facebook och Twitter, kanalerna för marknadsföring finns idag på en mängd ställen. Utvecklarna på Follow Up menar att den som inte har en klar strategi för att snabbt hantera affärsmöjligheter, klagomål och förfrågningar inom alla kanaler, snabbt riskerar att bli omsprungen.

– Med eMarketeer har vi fokuserat på att leverera en lösning som fullt ut kan dra fördel av alla aspekter på eMarknadsföring. Här är förmågan och möjligheten att kunna kommunicera via mobila och sociala plattformar en nyckelfaktor, och så vitt vi vet är vi först med en så avancerad lösning, som dessutom är gratis, säger Lars Hundal.

Den nya versionen innehåller bland annat stöd för alla mobila och sociala plattformar, liksom SMS, webbformulär och e-post. Därtill tillkommer även över 100 professionella mallar för e-post, undersökningar och webbformulär.

– Våra kunder kräver en kort startsträcka. Därför har vi inkluderat så många mallar. Våra kunder tillhör en kategori som snabbt vill kunna genomföra kampanjer i alla kanaler och sen snabbt kunna följa upp dessa aktiviteter. Men användarupplevelsen är också otroligt viktig för oss. Därför har väldigt mycket tid och resurser lagts ner på användargränssnittet. Nya eMarketeer är ett multikanalkompatibelt, enkelt och kraftfullt verktyg, säger Lars Hundal.

eMarketeer har under hösten prövats som beta-version av marknadsavdelningar och reklambyråer i hela Norden och lanseras nu som skarp version. eMarketeer levereras även som en gratis version, som innebär att du kan kommunicera upp till 250 kontakter. Redan två veckor efter lanseringen av den nya webbplatsen har Follow Up tagit emot flera hundra registreringar till gratiskonton från 40 olika länder, däribland Danmark, Finland och Norge.

För mer information, kontakta:
Lars Hundal, Chief Executive Officer, Follow Up Systems AB,  (+46) 708 54 54 03, lars.hundal@follow-up.com

• PR, kommunikation

• digital kommunikation
  • e-post
  • e-postmarknadsföring
  • effektiva e-posthantering
  • internetmarknadsföring
  • elektronisk kommunikation
  • kundkommunikation via e-post
  • mobil marknadsföring
  • mobila kuponger