Summerburst lanserar Rosévin

Pressmeddelande   •   Maj 28, 2014 10:14 CEST

I helgen, den 30-31 maj, äger Summerburst rum i Göteborg men redan nu lanseras Summerbursts egna rosévin, Summerburst rosé i Systembolagets beställningssortiment.

Summerburst Rosé har tagits fram tillsammans av importören Fondberg och Summerburst ledning och kostar 99 kronor. Vinet är från Languedoc i södra Frankrike och är gjort av grenache och syrah med svenska sommarsmaker som jordgubbe och hallon tillsammans med Rivierans tongångar som persika och rosa grapefrukt.

Den 30-31 maj i Göteborg och den 13-14 Juni i Stockholm förvandlas den svenska sommarnatten till mäktiga dån av årets mest populära beats, förmedlade av några av världens hetaste DJs. "Rosévinsförsäljningen i Sverige är starkt sammankopplat med sommar och för många människor är det också nära relaterat till sommarens fester. Med Summerbursts paroll Summer Starts Here känns det här som en otroligt spännande satsning" säger Fondbergs produktchef Lucas Spinnars.

Vinet kan beställas via systembolagets hemsida.

Summerburst Rosé
Artikelnummer 74748
99 kronor

Fondberg & Co importerar, säljer och marknadsför alkoholhaltiga drycker på den svenska marknaden. Sedan 1975 har företaget som idag har 18 anställda varit en av de främsta aktörerna på marknaden, både vad det gäller försäljning till restauranger och Systembolaget.

Fondberg & Co representerar stolt ett flertal vin och spritproducenter från hela världen där Champagne Taittinger, Douglas Green Bellingham, Villa Maria, Binderer S:t Ursula, Les Grand Chais de France, Quintay, Killerby, Jackson Family Estates och Svensk Vodka märks.