Ancrona och Fontana Food stärker samarbetet

Ancrona stärker sin position ytterligare som säljbolag genom att överta Fontana Foods säljkår. Den nya organisationen kommer att vara på plats den första januari 2014. Fontana Food kommer att fortsätta sin framgångsrika verksamhet med import och produkt-utveckling av medelhavsmat.

Ancrona och Fontana Food har samarbetat sedan 2012 och fördjupar nu samarbetet ytterligare genom att Ancrona tar över hela Fontana Foods säljkår. I januari kommer våra säljkårer med totalt
35 personer, på dagligvaruhandeln och servicehandeln, se till att marknadssatsningar optimeras på bästa sätt i alla besöksbutiker.

”Vi växer som bolag och det känns väldigt bra att stärka upp vår organisation ytterligare och att utöka vår varumärkesportfölj med Fontana Foods produkter”, säger Peter Nordwall VD på AncronaAB.

”Vi är mycket nöjda över samarbetet med Ancrona och med detta steg utökas antalet säljare markant. Vi känner att Ancrona är rätt partner för våra varumärken”, säger Loizos Papadopoulos VD Fontana Food AB.

För mer information kontakta:

Peter Nordwall VD på Ancrona AB, mail: peter.nordwall@ancrona.se Mobil: 073-397 8500

Loizos Papadopoulos VD på Fontana Food AB, mail: loizos@fontanafood.se Mobil: 073-341 4960

Om Ancrona AB:

Ancrona är ett av Sveriges största sälj- och importföretag för snabbrörliga konsumentvaror. Företaget erbjuder kvalificerade och rikstäckande helhetslösningar kring marknadsföring, försäljning och distribution. I portföljen finns ett antal välkända produkter och varumärken från ledande svenska och internationella leverantörer. Ancrona har verkat inom svensk dagligvaruhandel sedan 1927 och ingår sedan 2009 i FMCG Group.

Om Fontana Food AB:

Fontana Food är ett familjeföretag i andra generationen. Företaget grundades 1978 av Frixos Papadopoulos och drivs idag av sonen Loizos Papadopoulos. Fontana Food omsätter idag ca 300 MKR och har ett 30-tal anställda. Företaget importerar och säljer personligt utvalda matvaror från Grekland och länderna kring Medelhavet. Sökandet efter de perfekta produkterna, producerat enligt tradition, upphör aldrig och Fontana Food kommer att fortsatta den spännande smakresa som påbörjades för 35 år sedan.

• fontana
  • fontanafood