Fontanas Feta Bougiourdi byter namn.

Fontanas feta bougiourdi byter namn till 'Meze, ugnsbakad feta'.

Fontana lanserade delikatessröran Bougiourdi för nästan exakt ett år sen.  Med äkta grekisk fetaost som bas – smaksatt med lagrad Kefalograviera, (grekisk hårdost), soltorkade tomater, peperoni, oregano och några droppar extra jungfruolivolja – så blev denna mezerätt en omedelbar succe.

Konsumenterna på den svenska marknaden tog till sig denna klassiskt grekiska rätt, trots dess något ’krångliga’ namn.  Fontana beslutade sig att pågrund av just det något svåra namnet, ändra det från ”Bougiourdi” till ”Meze, Ugnsbakad Feta”, för att lättare kunna förmedla till konsument produktens innehåll och användningsområde.

Meze, Ugnsbakad Feta, är en oslagbar grekisk smakupplevelse.  Passar utmärkt till sommarens Mezebord, grillen, eller som förrätt tillsammans med Fontanas övriga Meze sortiment.  Den är dessutom lätt att tillaga. Det är bara att ta bort plasten, ställa krukan i ugnen i ca 8 minuter tills osten smält och fått färg, och sen bara servera och njuta av Grekland fantastiska smaker!

”Denna härligt krämiga maträtt är inspirerad av min barndom på Cypern. Det är så här jag minns att mammas Bougiourdi smakade. Vi åt den särskilt vid festliga tillfällen som födelsedagar och högtider. Men den goda smaken gör att den passar när som helst”, säger Fontanas grundare Frixos Papadopoulos.

Naturliga ingredienser: Fontanas ”Meze, Ugnsbakad Feta” innehåller enbart naturliga ingredienser: Fetaost, lagrad får- och getost, soltorkade tomater, peperoni, extra virgin olivolja och kryddor.

Ugnsform på köpet: Rätten kommer i en fin och behändig ugnsform som går att återanvända. Varför inte göra en egen variant av den klassiska mezérätten?  Rekommende­rat butikspris är cirka 30 kronor.

För mer information vänligen kontakta:

Corina Papadopoulou. Pressansvarig Fontana Food, tel 08-448 71 22, corina@fontanafood.se