Linda Ljunggren Syding ny marknadschef för Fonuskoncernen

Linda Ljunggren Syding ny marknadschef för Fonuskoncernen

Linda kommer närmast från en tjänst som utvecklingschef på Familjens Jurist och har tidigare varit verksam på bland annat advokatbyrå, Marginalen bank och Intrum Justitia.

-Vi är oerhört glada att kunna presentera Linda Ljunggren Syding som ny marknadschef. Linda har god kompetens och ett tydligt kundfokus som kommer att passa väl in i koncernens fortsatta arbete med kända varumärken som Fonus, Familjens Jurist, Vita Arkivet med flera. Hennes erfarenhet inom digitalisering och ledarskap matchar väl in i vår kravprofil säger Fonuskoncernens vd och koncernchef Mikael Åbom.

- Jag är stolt och glad över att få vara med på koncernens spännande digitala utvecklingsresa där tekniken ska användas för att förenkla för oss och våra kunder att ägna sig åt det unikt mänskliga säger Linda Ljunggren Syding ny marknadschef för Fonuskoncernen.

Linda Ljunggren Syding tillträder sin tjänst under augusti månad.

För mer information, kontakta:
Peter Göransson, kommunikationschef
Tel direkt: 08 709 83 24
E-post: peter.goransson@fonus.se

Fonus är en koncern med två huvudområden: begravningsverksamhet och familjejuridik. I verksamheten finns även en produktionsindustri för kistor och urnor. Totalt omsätter koncernen drygt 1 miljard kronor och har ca 700 anställda på ca 240 begravningskontor i Sverige och ca. 30 begravningskontor i Norge. Familjens Jurist som är dotterbolag till Fonus är också Sveriges största juristbyrå och finns på över 280 orter runt om i landet.