Efter Oumph! kommer… Oumph!-pizzan!

Nu lanseras två nya helt växtbaserade frysta pizzor i svenska butiker: Oumph! Grilled Style Pizza och Oumph! Italian Style Pizza. Pizzorna har riktigt schysst botten, är gräddade i vedeldad stenugn och toppade med bland annat Oumph! Snabb och god mat du blir mätt av, som dessutom är bra för miljön.

– Vårt mål är att fler ska äta växtbaserad mat. Vi tror på mat som får det att vattnas i munnen och som är bra för miljön. Med de här grymma pizzorna hoppas vi nå långt utanför vegodisken till helt nya kundgrupper, säger Anna-Kajsa Lidell på Food for Progress, företaget bakom Oumph!

Oumph!-pizzorna har en italiensk tomatsås som bas och växtbaserad ekologisk ostliknande topping från Violife, båda på en riktigt schysst botten där degen är handdragen och gräddad i vedeldad stenugn.

Oumph! Italian style Pizza är som namnet antyder inspirerad av Italien med semitorkade tomater, ruccola och Oumph! kryddad med timjan och vitlök.

Oumph! Grilled style Pizza har en tydlig grillsmak, utan att vara för stark. Den har en topping av grillade paprikor och rödlök, och Oumph!

Du lagar pizzan direkt från frysen, tar den ur förpackningen, slänger in den på ett galler mitt i en förvärmd ugn (Elektrisk 220 °C/Varmluft 200 °C) i 7-9 minuter. Klar!

– Fler och fler efterfrågar snabba växtbaserade alternativ. Långkok i alla ära, men ofta har vi inte tid. Då behövs snabb, god och schysst mat. Som Oumph!-pizza, säger Anna-Kajsa Lidell.

Oumph!-pizzorna lanseras från vecka 7. Du hittar dem då i pizzafrysen på Bergendahls (City gross) och i vegofrysen på ungefär 100 Coop. Pizzorna finns också på vissa Ica-butiker. Hittar du inte pizzorna i din butik så be butiken ta hem dem! Pizzorna är på 400 gram och kostar från 47,90.

Här kan du läsa mer om Oumph!

För mer information, högupplösta bilder med mera, kontakta oss gärna:
Anna-Kajsa Lidell, Co-founder & Head of Progress Strategy, Food for Progress
anna-kajsa.lidell@foodforprogress.com, 070-892 32 65