Från Atria till Food for Progress

Det svenska livsmedelsföretaget Food for Progress, med växtbaserade varumärken som Oumph! och Beat, rekryterar Hans Mathiason som Head of Taste and Texture. Hans är utbildad inom charkuteri och kommer närmast från en tjänst som produktutvecklare på Atria Scandinavia. Innan dess arbetade han på Dafgårds, där han haft flera olika roller.

– Att ta med sig 23 års erfarenhet från branschen och ställa om till växtbaserat på Food for Progress känns mycket bra. Jag vill utveckla mat som både ser god ut och smakar gott, men som inte har så stor klimatpåverkan, säger Hans Mathiason, Head of Taste and Texture på Food for Progress.

Hans Mathiason har gedigen erfarenhet från livsmedelsbranschen, bland annat som produktutvecklare på Dafgårds och Atria Scandinavia. De senaste åren har han arbetat främst med att utveckla olika slags charkuterier.

Som Head of Taste and Texture på Food for Progress kommer Hans bland annat att ansvara för att realisera idéer till färdiga produkter. Han börjar den 1 september och kommer att ingå i företagets innovationsteam.

– Vi är väldigt glada att Hasse börjar hos oss och stärker upp innovationsteamet med sin långa erfarenhet inom produkt- och processutveckling. Jag ser fram emot att ta fram många nya spännande och episka produkter tillsammans, säger Susanne Ekstedt, Head of Innovation på Food for Progress.

– Det här är ett skifte som jag gör för mina barns skull, vi har bara en planet och den måste vi ta bättre hand om. Att välja växtbaserat helt eller ibland är något som alla borde klara av, i synnerhet om man inte behöver ge avkall på vare sig njutning eller mättnad, säger Hans Mathiason.

För ytterligare information, kontakta gärna:

Hans Mathiason, Head of Taste and Texture på Food for Progress, 072-090 82 64, hans.mathiason@foodforprogress.com

Susanne Ekstedt, Head of Innovation på Food for Progress, 070 - 4205622, susanne.ekstedt@foodforprogress.com

• the people