Oumph! for Brunch – veganske oppskrifter for deilige helligdagsformiddager

En fantastisk helg inneholder minst en lang brunch med venner og familie. Vi har tatt frem noen gode oppskrifter for deg som vil be inn til en skikkelig kul brunch. De fleste inneholder Oumph! Salty & Smoky, en ny salt og litt røkt Oumph! Enjoy your Brunch!

Er du journalist eller blogger og vil teste Oumph! Salty & Smoky? Mail oss så løser vi det !

American Pancakes Oumph! Style

2 ss margarin
2,5 dl hvetemel
3 ts bakepulver
1 ss vaniljesukker
3 dl soyadrikke
1,5 dl vann
lønnesirup

Hvordan gjør du: Bland alle tørre ingredienser til pannekakene. Vispa i væsken litt av gangen. Stek små pannkaker i margarin. Stek imens tint Salty & Smoky i en varm panne med margarin, til sprø skorpe. Server alt med syke mengder lønnesirup!

Full English Oumph!

+++

Følg oppskrift på omelett:

Omelett:
4 ss vegetar fløte
3 ss potetmel
1 SS näringsjäst, typ Bjäst
1 krm gurkmeie
1 ss grønnsaksbuljongpulver
salt og hvitpepper
margarin til steking

1 boks baked beans i tomatsaus
0,5-1 tomat pr person
1 håndfull sjampinjonger
1-2 toastbrød pr person
margarin

Gjør slik: Tin Oumph! Salty & Smoky og stek på høy varme til den har sprø og fin skorpe (eller stek direkte fra frysern, men på lavere varme). Følg oppskriften på omelett men lag små runde istedet for en stor (rekker till ca 10 stykker). Stek eller grill tomatene i ovnen, varm bønnene, stek soppen, stek brødet i masse margarin.

Server med dina favoritsauser og spis som en boss!

Oumph! OLT

100 g Oumph! Salty & Smoky
valgfritt hvitt brød, 4 skiver pr sandwich
1 tomat
rødløk
salat, isberg, vestfold eller romano
1 ts råsukker
olje til å steke i

Dressing:
1 dl vegetar ost
1 dl vegetar fraiche
4 ts dijonsennep
svartpepper
salt

Hvordan gjør du:Tin Oumph! og del i tynnere biter. Del tomat og rødløk i skiver. Skyll og del salaten. Bland sammen ingrediensene til dressingen – smak til. Stek 100g Oumph! Salty & Smoky, salt og pepre etter behag. Tilsett råsukkeret og stek til alt er sprøtt. Stek brødet gyllent. Legg dressing på brødet og fyll på med Oumph!, tomat, løk og salat i flere lag. The Oumph! is Done!

Oumph! Brunch Bagel

Forrett til mange, hovedrett for 4 pers.

4 bagels:
¾ dl vegetar fløte
1–2 krm gurkmeie
1 ss grønnsaksbuljongpulver (alt. halv buljongterning)
hvitpepper
svart salt eller vanlig
hakket persille eller gressø
salat, eller babyspinat
4 tomater
4 bagles
vegetar margarin
HP-saus

Slik gjør du: Stek Salty & Smoky i en varm panne til den får fin farge. Legg til side. Kok opp fløten med gurkmeie og buljong og mos ned tofun i fløten med en visp. La alt koke opp og smaksett. Bland i urtene til slutt. Del og rist eller stek bagelsbrøden. Del tomatene i skiver. Bygg en grym brunchbagel!

Oumph! Omelett

3 små omeletter

1 håndfull sjampinjonger
0,5 hvitløksfedd
1 dl vegetar fløte
1 krm timian
1 neve babyspinat
salt og pepper

Omelett:

4 ss vegetar fløte
3 ss potetmel
1 SS näringsjäst, typ Bjäst
1 krm gurkmeie
1 ss grønnsaksbuljongpulver
salt og hvitpepper
margarin til steking

Hvordan gjør du det: Lag omelettrøren først: mix alt til en jevn og blank røre. Varm en panne med masse margarin på middels varme. Hell ut ca 1,5 dl røre til en omelett. Form til en jevn og noelunde rund form. Stek til røren begynner å tørke litt på utsiden

Imens… Tin Oumph! Salty & Smoky. Del sjampingjongene og hakk hvitløken. Stek sopp og Oumph! i en varm panne med margarin, til det har en fin stekeskorpe Tilsett hvitløk, fløte og timian. La fløten putre i et par minutter. Smak til. Vend i spinaten til slutt.

Sjekk om omeletten løsner fra pannen. Sleng på en haug Salty & Smoky-røre, brett sammen, og legg på en tallerken. Klapp deg selv på skuldren og spis!

++++++++++++++++++++++++++++++