Oumph! presenterar stolt: Vår största nyhet någonsin!

Pressmeddelande   •   Feb 11, 2019 08:30 CET

Från och med vecka 7 hittar du storsäljaren Pulled Oumph! som Big Pack på 700 gram på Ica runt om i landet. Helt perfekt för den stora familjen, för tacofredag med vännerna och för dig som helt enkelt bara vill få mer Oumph! för pengarna.

– Det här är en vår största nyhet någonsin, men ändå inte är så ny. Pulled Oumph! är vår absoluta storsäljare som många lagar regelbundet numera, säger Henrik Åkerman, marknadschef på Food for Progress, det svenska livsmedelsföretaget som tillverkar Oumph!

Pulled Oumph! har tidigare funnits i en förpackning på 280 gram. Nya Pulled Oumph! Big Pack är på 700 gram. De nya större förpackningarna kostar från 95 kronor.

– Big Pack är perfekt när du ska laga mat till många, eller för att fylla upp frysen med bra grejer. En bonus är så klart att du nu får mer Oumph! för pengarna, säger Henrik Åkerman.

Pulled Oumph! Big Pack lanseras från vecka 7 på Ica-butiker runt om i landet. Du hittar nyheten i vegofrysen bredvid andra Oumph!-produkter.

Hittar du inte de större förpackningarna i din Ica-butik så be butiken ta hem dem!

++++

Fira nya Big Pack med Pulled Oumph!-bonaza – här är några favoritrecept:
Oumph! Taco
Pulled Oumph! Dog
Chili con Oumph!
Oumph Mac n’ Cheese Waffle

++++

Om Oumph!
Oumph! är mat från växtriket. Gjord på sojabönor. Oumph! finns i många varianter, tre naturella och ett gäng med olika kryddningar och marinader. Läs mer om Oumph!

För mer information, kontakta gärna:
Henrik Åkerman, Marknadschef på Food for Progress,
henrik.akerman@foodforprogress.com, +46 (0) 76 356 03 53

Food for Progress är ett svenskt livsmedelsföretag som förenas i drivkraften att skapa god, nyttig och klimatsmart mat som räcker för alla människor på jorden. Företaget har de senaste åren rönt stora framgångar med utmärkelser som Livsmedelspriset 2015 och Årets Dagligvara 2016. Food for Progress tillverkar bland annat Oumph! och Beat.

Kommentarer (0)

Kommentera