​Oumph! til brunch - Plantebaserede opskrifter til skønne weekendformiddage

En fantastisk weekend består af mindst en lang brunch med venner og familie. Vi har fundet nogle opskrifter frem til dig, som indbyder til en varm og hyggelig brunch, når det er koldt udenfor. De fleste indeholder Oumph! Salty & Smoky, en ny saltet og lidt røget Oumph! Enjoy your brunch!

Er du blogger eller journalist og har du lyst til at smage Oumph! Salty & Smoky ? Så send os en mail!

Amerikanske pandekager Oumph! style

Man behøver ikke være et barn for at elske pandekager.

2 spsk. margarine
2,5 dl hvedemel
3 tsk. bagepulver
1 spsk. vaniljesukker
3 dl sojadrik
1,5 dl vand
ahornsirup

Sådan gør du! Bland alle tørre ingredienser til pandekagerne. Rør væsken i lidt af gangen. Steg små pandekager i margarinen. Steg den optøede Oumph! Salty & Smoky på en varm pande til den er sprød udenpå. Servér det hele sammen med unaturlige mængder ahornsirup!

Omelet med svampe

Helt plantebaseret omelet proppet med cremede svampe, spinat og Oumph! Så yummy!

3 små omeletter

1 håndfuld champignoner
0,5 fed hvidløg
1 dl plantebaseret fløde
1/5 tsk. timian
1 håndfuld babyspinat
salt & peber

Omelet:
350g silketofu
4 spsk. plantebaseret fløde
3 spsk. kartoffelmel
1 spsk. Næringsgær (Bjäst)
1/5 tsk. gurkemeje
1 spsk. grøntsagsbouillonpulver
Salt & hvid peber
Margarine til stegning

Sådan gør du! Lav først dejen til omeletterne: bland alt til en ensartet og blank dej. Varm en pande med margarine på middelvarme. Brug ca. 1,5 dl dej til at lave en jævn og rund omelet. Steg til overfladen er blevet fast.
I mellemtiden...
Tø Oumph! Salty & Smoky op. Skær champignonerne i skiver og hak hvidløget. Steg svampe og Oumph! på en varm pande med margarine til det har en flot brunet overflade. Tilsæt hvidløg, fløde og timian. Lad fløden småkoge et par minutter. Smag til. Vend til sidst spinaten i.

Kik om omeletten løsner sig fra panden. Smid Oumph! Salty & Smoky-blandingen på, fold sammen og vend ud på en tallerken. Klap dig selv på skulderen og spis!

++++

Full English Oumph!

Baked beans, toast, svampe, tomater og Salty & Smoky Oumph! En klassiker, som rækker til dig og et par venner.

1 dåse baked beans i tomatsovs
0,5-1 tomat pr. person
1 håndfuld champignoner
1-2 toastbrød pr. person
margarine til stegning

Sådan gør du! Tø Oumph! Salty & Smoky op og steg ved høj varme, til den har en sprød og lækker overflade (eller steg direkte fra posen ved lavere varme). Følg opskriften på omelet (rækker til ca. 10 stk.), men lav små runde i stedet for store, brug f.eks. en blinispande. Steg eller grill tomaterne i ovnen, varm bønnerne, steg svampene og steg brødet i masser af margarine. Servér med dine favoritsaucer og spis som en konge!

Super brunchbagel

Go American og byg en rigtig lækker brunchbagel! Her fyldt med scrambled tofu, Oumph! og grøntsager.

Forret til mange / hovedret til 4 personer

3/4 dl plantebaseret fløde
350g silketofu
1/5 - 2/5 tsk. gurkemeje
1 spsk. grøntsagsbouillonpulver (el. en halv bouillonterning)
hvid peber
sort salt el. alm.
hakket persille el. purløg
salat el. babyspinat
4 tomater
4 bagels
plantebaseret margarine
HP sauce

Sådan gør du! Steg Oumph! Salty & Smoky på en varm pande til den får en fin farve. Læg til side.
Giv fløden et opkog med gurkemeje og bouillon og fordel tofuen i fløden med et piskeris. Lad alt koge op og smag til. Til sidst tilføjes urterne. Del og rist eller steg bagels. Skær tomaterne i skiver. Byg en superlækker brunchbagel!

Oumph! OLT

OLT - Oumph!, lettuce & tomato - Er dette muligvis verdens bedste sandwich? Vi tror det faktisk!

100g Oumph! Salty & Smoky
valgfrit hvidt brød, 4 skiver pr. sandwich
1 tomat
rødløg
salat (iceberg el. romaine)
1 tsk. rørsukker
Olie til stegning
Dressing:
1 dl plantebaseret ost
1 dl plantebaseret creme fraiche
4 tsk. dijonsennep
salt & peber

Sådan gør du! Tø Oumph! Salty & Smoky op og skær i tyndere bidder. Skær tomat og rødløg i skiver. Skyl og del salaten. Bland ingredienserne til dressingen. Smag til. Steg Oumph! Salty & Smoky og brug salt & peber efter behag. Tilføj rørsukker og steg til alt er sprødt. Steg brødet gyldent. Læg dressing på brødet og fyld på med Oumph!, tomat, løg og salat i flere lag. The Oumph! is done!

++++

Kun fantasien sætter grænser for, hvad der kan serveres ttil en brunch. Andet som passer fint på brunchbuffeten er f.eks. pickled Oumph!, bruschetta, gazpacho og quesadilla.

Og - et tip, når du ikke orker at lave noget af ovenstående: Spis Oumph! Salty & Smoky koldt direkte fra posen på en mad med sennep eller peberrod. Det er næsten lige så godt!

Om Oumph!

Oumph! er mad fra planteriget. Lavet af sojabønner. I dag findes Oumph! i mange varianter, tre naturlige og et antal med krydderier: Grill, Thyme & Garlic, Pulled, Kebab, Salty & Smoky og Bibim. Oumph! Salty & Smoky findes i butikkerne nu.

Oumph! er en del af en større sammenhæng, som vi kalder Food for Progress. Drivkraften bag Food for Progress er ønsket om at skabe god, nyttig og klimasmart mad. Nok til hele jordens befolkning. Foruden Oumph! fremstiller vi også Beat. På oumph.se kan du læse mere om Oumph!

For mere information kontakt gerne:

Fredrika Fredmark, Head of Public Relations,
fredrika.fredmark@foodforprogress.com, 0046-703191512