Nytt entrékoncept ger genomtänkta entréer, både visuellt och funktionellt

Nytt entrékoncept ger genomtänkta entréer, både visuellt och funktionellt

Forbo Flooring lanserar en ny bred kollektion av Coral entrémattor med effektivare funktion och lägre miljöpåverkan. – Nya ”Coral World Series” är både snyggare, grönare och effektivare, säger Ingemar Jensen, produktchef på Forbo Flooring.

Håll världen utanför – utanför
Våra skor förflyttar varje dag enorma mängder smuts och vatten från en plats till en annan. Smuts och vatten som vi drar med oss in i en byggnad bildar spår som sliter och repar golven och dessutom också skapar en stor potentiell halkrisk.Ett oberoende testinstitut (TüV Reinland) fick testa funktionen hos den nya Coral kollektionen och de färska testresultaten visar att med en sex meter lång Coral-entré i en offentlig miljö stoppas 94 % av fukt och smuts.– Vi har sedan länge vetat att Coral har förvandlat många smutsiga miljöer till välkomnande entréer, men det känns tryggt att ha ett oberoende test i ryggen när vi nu lanserar produkten med nya miljövänligare garner, säger Ingemar.

Tar hand om hela miljön, inte bara innemiljön
En av de stora fördelarna med den nya Coral-kollektionen är just att flera av produkterna är helt tillverkade av 100 % återvunnet polyamidgarn av Econyl®. Användning av Econyl® är ett sätt att minska befintligt avfall, undvika ytterligare produktionsrelaterade föroreningar, samt hålla konsumtionen av naturtillgångar och energi på ett minimum utan att ge avkall på funktion. Bäst i klassen är Coral Welcome som är det första entrégolvet i världen som har försetts med miljöklassningen BRE A+.

Design möter funktionalitet
Den nya kollektionen visar också att man kan kombinera design med funktionalitet. Bredden av kulörer återspeglar de senaste trenderna i färg, mönster och struktur. Det är lätt att hitta kombinationer till såväl klinker, vinyl- och linoleumgolv som till textila golvlösningar. Det gör att man kan välja om man vill låta Coral användas för att skapa en visuell markör eller tillåta den smälta in i den generella känslan och utseendet.

Designa din entré – annars gör tillfälligheterna det
Den stora risken med att inte ta hand om entrén från början är att det istället är tillfälligheterna som får styra. När vädrets makter kräver det skapas ofta ett lapptäcke av lösa mattor med stor snubbelrisk och hala fläckar samt en skog av grälla varningsskyltar.

– Bredden av produkter och kulörer i Coral-kollektionen ger få ursäkter för att inte utforma entrén efter lokalens behov och utseende. I produktbredden finns allt från mattor som stoppar smuts till mattor som har som specialitet att absorbera fukt såsom regn och snö. Nu finns alla möjligheter att vara väl rustad inför den kommande vädersäsongen, säger Ingemar.

För mer information om nya Coral, kontakta Ingemar Jensen. Mail: ingemar.jensen@forbo.com Tel: +46 (0) 705 112 113. Du kan också läsa mer och se hela kollektionen på www.forbo-flooring.se.

Regioner

Forbo Flooring ingår i den schweiziska Forbo-koncernen och erbjuder ett komplett sortiment av golv för såväl företag som privatpersoner. Vårt högkvalitativa produktsortiment innefattar bl a linoleumgolvplastgolvparkettgolv och laminatgolv som förenar funktion, färg och design.

Vi säljer och marknadsför även ett brett sortiment av tillbehör för golv såsom spackel, fogmassor, lim, lister och profiler etc.