Från vänster: Mia Palmé, Karin Lundkvist, Jessica Anerland, Siham Ben Othman, Ulf Kristersson och Axel Condradi.

Politiskt besök på Förenade Care Ekhöjden

Under sportlovsveckan hade Moderaternas partiledare några luckor i sin kalender och Förenade Care blev, som privat utförare tillfrågade om det vore intressant med ett besök på en av våra verksamheter. Den 26 februari kom Ulf Kristersson, Alex Conradi, Moderaternas oppositionsråd i Sundbybergs Stad och Monika Mannerström Skog, politisk sekreterare för Moderaterna i Sundbyberg m.fl. till vård- och omsorgsboendet Ekhöjden som Förenade Care driver på uppdrag av Sundbybergs kommun. De önskade höra något personligt, någon berättelse från boende och erfarenhet från personal.

De ville också gärna höra om verksamheten och Förenade Care. Framför allt var Ulf Kristersson och Alex Condri intresserade av att lyssna på vår kunskap och erfarenhet kring verksamhetsform, upphandlingar, hur samhället hanterar de äldre, vad vi har för problematik eller särskilda utmaningar och vad politikerna kan få med sig tillbaka till beslutande politiker.

– Vi hade ett långt och inspirerande samtal om hur vi som privata vårdgivare ser på utmaningarna i Sverige rörande äldreomsorgen. Både Ulf och Alex lyssnade intresserat på den erfarenhet och kompetens Förenade Care har och hur vi resonerar kring ämnet, berättar Mia Palmé, Marknadsdirektör Förenade Care.
– Stelt och tråkigt? Nej vi hade riktigt roligt och skrattade gott, tillägger Mia Palmé.