Förenade Care har vunnit upphandlingen av Trollängens äldreboende

Förenade Care har vunnit upphandlingen av Trollängens äldreboende

Efter en lång process med överprövning har Förenade Care till slut vunnit upphandlingen av verksamhetsdriften av Trollängens äldreboende i Tyresö kommun och avtal är nu undertecknat.

Byggnaden består av 50 lägenheter på ca 37 kvm som kan avdelas för två boende vid exempelvis parboende. På en avdelning finns nio mindre lägenheter på ca 17 kvm bestående av ett rum med garderober och eget duschrum/toalett, men inget trinettkök. Totalt på Trollängen finns 59 lägenheter.

Boendet erbjuder platser till äldre personer med varierande behov av vård och omsorg samt personer med demenssjukdom.

Avtalstiden är tre år, 2014-09-01 – 2017-08-31med möjlighet till förlängning ytterligare två år och därefter två år.

Förenade Care kommer att erbjuda spetskompetens inom demens- och äldrevård genom att ha egen Silviasyster samt sjuksköterska med geriatrikutbildning. Det kommer att finnas ett Leva Livet team bestående av ombud på varje enhet samt sjukgymnast och arbetsterapeut som arbetar och verkar för en trivsam och meningsfull tillvaro, lite mer utöver det vanliga.

I vecka nio kommer representanter från Förenade Care att träffa personal och boende samt närstående på Trollängen. All personal erbjuds särskilt samtal innan de slutligen tar beslut om de vill gå med över till Förenade Care, vilket Förenade Care självklart hoppas på.