Förenade Care har vunnit upphandlingen av Vigavägen

Förenade Care har vunnit upphandlingen av Vigavägen

Förenade Care har vunnit kvalitetsupphandlingen av Vigavägen nuvarande Vigs ängar i Köpingebro. Avtalet träder i kraft den 1 november 2015 och gäller i åtta år. I samband med att upphandlingsperioden startar ändras boendets namn till Vigavägen.

Vigavägen är ett vård- och omsorgsboende som omfattar 32 lägenheter, varav 8 lägenheter är avsedda för personer med demenssjukdom. Byggnaden är uppförd i antroposofisk byggnadsstil och det finns tillgång till bad och massage på Vigabadet som även är öppet för anhöriga, medarbetare och allmänheten.

Boendet har eget kök där hemlagad mat tillagas med bl.a. ekologiska råvaror och en restaurang som är öppen för boende och besökare.

Förenade Care kommer att införa sin värdegrundsmodell och Leva Livet-koncept som stödjer den enskilde till en meningsfull dag och hälsosam livskvalitet. Konceptet innebär att dagligen skapa vardagskvalitet genom ett Leva Livet-team som samarbetar runt samvaro och aktiviteter för de boende på Vigavägen. Teamet består av huvudansvarig Leva Livet-inspiratör, Leva Livet-inspiratör med ansvar för SPA och ombud som finns på varje enhet. Leva Livet-teamet arbetar och verkar för en trivsam och meningsfull tillvaro för de boende, lite utöver det vanliga.

Förenade Care har en unik särställning i vård och omsorgsbranschen med sin trippelcertifiering för kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Trippelcertifieringen granskas av utomstående revisorer en gång per år. Denna så kallade multisite-certifiering innebär att alla Förenade Cares vård- och omsorgsboenden är certifierade, vilket är unikt.

Dan Kjellsson, Förvaltningschef Ystad kommun och Siv Nordqvist, vVD Förenade Care.

Förenade Care AB är moderbolag för vård- och omsorgsverksamheten. Förenade Care ägs av Forenede A/S. Koncernen är familjeägd med ca 8000 anställda. www.forenadecare.com