Skrivarkursen öppen för anmälan igen!

Pressmeddelande   •   Mar 09, 2015 10:30 CET

Nu kan du anmäla dig till Föreningen Ordfronts skrivarkurs igen! Den förra kursen blev snabbt full, och det var tyvärr många intresserade som inte fick plats. Därför har vi bestämt oss för att arrangera ännu en kurs för alla skrivsugna där ute! Vill du skriva roman, kriminalroman eller noveller är den här kursen något för dig! Kursledare är Sören Bondeson, som fostrat författare som Jens Lapidus, Denise Rudberg och Åsa Larsson.

Hur skapar en levande personer i texten? Funkar verkligen dialogen? Vad gör en för att komma vidare i texten? Detta är exempel på frågeställningar som utifrån deltagarnas texter diskuteras och problematiseras i syfte att förbättra det skönlitterära skrivandet. Lektionerna innehåller också kortare föreläsningar som utvecklar deltagarnas förmåga till bland annat textstruktur, person- och miljögestaltning och berättarteknik.

Kursen startar den 23 maj och har ett begränsat antal platser. Så skynda att anmäla dig!