Patrik Hermansson. Foto: David Lagerlöf, Expo.

Vad vill alt-right-rörelsen? Och vad är radikalhögerns plan inför EU-valet? - OBS att föranmälan krävs på grund av stort intresse!

Måndagen den 13 maj bjuder Ordfront och Demokratiakademin in till ett samtal med Patrik Hermansson från den antirasistiska organisationen Hope not Hate. Hermansson infiltrerade den brittiska och amerikanska alt-right-rörelsen och levde bland dess anhängare under ett år mellan 2016 och 2017. På Ordfront kommer han att prata om denna tid samt om radikalhögerns mobilisering inför EU-valet.

I dag är Patrik Hermansson researcher på Hope not Hate, en brittisk organisation som arbetar med att förebygga och motverka rasism. Inom kort kommer de också att släppa en rapport om de högerextrema rörelsernas kraftsamling inför det stundande EU-valet.

Plats: Karlbergsvägen 66 A (Ordfronts lokaler).

Tider:

Fika med smörgås: 17.00 – 17.30 (föranmälan till info@ordfront.se senast måndagen den 13 maj klockan 12!).

Samtal med Patrik Hermansson: 17.30 – 19.00 (föranmälan till info@ordfront.se senast måndagen den 13 maj klockan 12!)

Varmt välkomna!