Tunga namn från svenskt näringsliv till hotellutmanarens styrelse

Forenom, Marknadsledaren på långtidshotell och boendelösningar för företag i Norden, tillkännager två nya styrelseledamöter – Bonavas VD Joachim Hallengren och styrelseproffset Ingrid Jonasson Blank. Rekryteringarna går i linje med Forenoms vision att bli hela Nordeuropas ledande leverantör av boenden till företag.

– Branschen utvecklas oerhört snabbt och Forenom vill fortsätta leda utvecklingen. Det är särskilt intressant att få in svenska toppnamn till vår styrelse,” säger Johannes Kangas, VD på Forenom.

Joachim Hallengren har arbetat med fastighetsutveckling hela sin karriär och är till vardags VD på Bonava AB, ett ledande bostadsutvecklingsföretag i Nordeuropa listat på Stockholmsbörsen. Hallengren är nu styrelseledamot i Caverion, Offside Press och Forenom.

–Forenom växer redan snabbt som nordisk aktör. Det ska bli väldigt inspirerande att få arbeta med ett företag som har ett sådant brett och varierande utbud av bostadslösningar i Norden, säger Hallengren.

Ingrid Jonasson Blank
har över 20 års erfarenhet av olika ledande befattningar inom ICA-koncernen. Hon ledde koncernens marknadsföring i flera år och har betydande expertis inom varumärkesbyggande. Hon har för närvarande en rad olika styrelseuppdrag, bland annat Orkla, Bilia, Fiskars och Musti & Mirri.

– Jag hade inte hört talas om Forenom tidigare men läste på och är nu väldigt exalterad över möjligheten att få vara med på denna spännande resa. Marknaden för affärsresenärer förändras på global nivå och jag ser möjligheten att bygga ett starkt varumärke för lägenhetshotell i Norden, säger Jonasson Blank.