Tidigare Driftsdirektör för Clarion Hotels Sverige rekryterad till Forenom

Forenom, ledande inom lägenhetshotell och företagsbostäder i Norden, fortsätter att storsatsa i Sverige och rekrytera nya toppnamn från hotellvärlden till nyckelpositioner på bolaget. Rekryteringarna går i linje med strategin att innan år 2020 bli marknadsledande i norra Europa.

Nu rapporterar Forenom att den tidigare driftdirektören för Clarion Hotels, Sverige Mats-Erik Lidström blir ny verksamhetschef för Forenom Sverige. Lidström har en imponerande meritlista från service- och hotellbranschen i New York och Skandinavien. Forenom är övertygade om att Lidström kommer att kunna tillföra kunskap och verktyg från tidigare erfarenheter av att utveckla och hantera restaurangkoncept och hotellportföljer.

Lidström ser det som en inspirerande möjlighet att förändra boendebranschen och är motiverad att verka för att möta behov och utmaningar i kundernas växande efterfråga av Forenoms tjänster.

’’Min avsikt är att stödja och lyfta Forenoms verksamhet i Sverige till en helt ny nivå. Jag är glad att vara en del av framgångssagan som sätter kunden i fokus när traditionella hotell- och boendemarknaden utmanas”, säger Lidström.

Jussi Saarinen, Director of International Operations på Forenom, är mycket glad att meddela att Lidström kommer att börja som Country Manager för Forenom Sverige med start från augusti 2017.

’’Vi kommer att dubbla vårt boendeutbud i Sverige samt öppna nästa generations Aparthotel i Stockholm Flemingsberg under år 2017. Vi har tidigare saknat en Country Manager i Sverige och är stolta över att Mats-Erik nu börjar hos oss’’, Säger Saarinen.

Om Forenom

• Etablerades i Helsingfors, Finland, år 2000.
  • Nordisk marknadsledare för lägenhetshotell och företagsbostäder mätt på nettoomsättning.
  • 15 års erfarenhet som leverantör av boendelösningar för företag i Norden.

Forenom är ett internationellt företag grundat i Finland med kontor i Finland, Norge, Danmark och Sverige. Forenom har över 15 års erfarenhet som leverantör av boendelösningar för företag i Norden. Forenom är en del av Barona-gruppen tillsammans med 13 andra nordiska varumärken. Investeringsbolaget CapMan har gjort en betydande investering i Forenom, som är mitt i en nuvarande expansionsfas, och detta förväntas accelerera Forenoms tillväxt- och utvecklingsmöjligheter internationellt.

• Ämnen

• Boendefrågor