70 unga entreprenörer till Åre

Föreläsningar, workshops och skidåkning samlar drygt 70 unga företagare i Åre nästa vecka när Företagarna och Young Entrepreneurs of Sweden för tredje året i rad anordnar en gemensam resa.

- Vi har nästan tredubblat antalet deltagare jämfört med förra året, vilket är väldigt roligt. Jag ser fram emot tre intensiva dagar tillsammans, säger Elisabeth Thand Ringqvist, vd för Företagarna.

Inledningstalar gör Frans Nilsson som grundade streetwear-märket The Swedish Fish under sin gymnasietid ochsom har stuckit ut i klädbranschen med sitt oortodoxa arbetssätt. På programmet står också föreläsningar och workshops med bland andra Åre Destinations vd Therese Sjölundh och varumärkesgurun Helena Westin.

- Vår ambition är att programmet både ska väcka idéer och ge kunskap, därför blandas erfarenhetsbaserade föreläsningar med mer praktiska workshops, berättar Mathias Mellgren, ansvarig projektledare på Företagarna.

Företagarnas Åre Skiweek anordnas mellan den 23-25 januari på Hotell Granen i Åre.

Mer information:

Kontaktperson för media: Anna Söderström, pressekreterare 08-406 18 80

Företagarna är Sveriges största företagarorganisation. Vår uppgift är att skapa bättre förutsättningar för företagande i Sverige. Vi erbjuder våra medlemmar juridisk rådgivning, förmåner och ett brett utbud av nätverk och event. Företagarna är medlemsägda, medlemsstyrda och partipolitiskt obundna. Vi finns över hela landet med 19 regionkontor och 260 lokala nätverk och mötesplatser.