Företagarna får ny regionchef på Gotland

Frida Boklund är Företagarnas nya regionchef på Gotland från och med den 1 januari 2020. Tillsammans med Företagarnas Gotlandsförening ska hon arbeta för att ska bli enklare, roligare och mer lönsamt att driva företag i regionen.

Jag är extremt laddad för att ta mig an uppgiften som Företagarnas regionchef på Gotland. Inte minst ser jag fram emot att få lära känna företagen som står för den drivkraft och den kreativitet som det gotländska näringslivet representerar, säger Frida Boklund Regionchef Företagarna Gotland och fortsätter:

Gotland är en härlig miljö att vistas och verka i men det går inte bara att flytta hit och förvänta sig att få en anställning. Du behöver tänka till och vara kreativ på ett eller annat sätt. Det är oftast under sådana här förhållanden som innovation föds och spännande företagskluster växer fram.

Frida har haft olika roller på Företagarna under drygt tio års tid, de senaste tre åren som regionchef för regionerna Småland, Kalmar, Kronoberg och Östergötland. Hon har därmed en lång och gedigen erfarenhet av att både stötta, nätverka och lobba politiskt för landets företagare. Frida har själv drivit företag inom försäljning.

– Så länge jag kan minnas har jag levt efter devisen ”allt är möjligt” och det är nog därför jag tio år senare fortfarande tycker det är lika spännande att träffa företagare. Oavsett bransch så finns det ett driv hos dessa människor som inte går att hitta någon annan stans, säger Frida Boklund.

Frida är ursprungligen från Stockholm, men bor sedan 20 år tillbaka i Jönköping tillsammans med sin familj. Även om Jönköping fortsatt är Fridas bas, kommer hon att spendera en hel del tid på Gotland. Dels för att lära känna både det lokala näringslivet, dels för att ta tempen på den gotländska näringslivspolitiken.

– Under de senaste åren har mina besök till Gotland oftast varit kopplade min sons intresse för livräddning och träningslägren på Tofta livräddningsstation. Men nu ser jag fram emot att få spendera mer tid här och få lära känna våra medlemsföretag som tillsammans utgör kärnan av det gotländska näringslivet.

Frida tillträdde sin tjänst 1 januari 2020 och besöker Gotland nästa gång den 12 februari.

Om Företagarna Gotland
Företagarna Gotland består av ten förening som idag representerar över 250 företagare i hela regionen. Lokalt verkar vi för att skapa ett starkt nätverk bland våra företagare och bättre förutsättningar för företagande i regionen.

• gotland
  • regionkontor
  • småföretag
  • almedalen

• Gotland

Vi företräder närmare 60 000 företagare, vilket ger oss en stor möjlighet att påverka och driva opinion för ett bättre företagarklimat. Våra medlemmar gör oss till en stark och trovärdig röst i maktens korridorer.

Anna Anderberg

Pressekreterare 070-788 74 36