Företagarna medverkar på KKN Dagen

Pressmeddelande   •   Jul 02, 2013 08:21 CEST

Kreativa näringar är ett väldans hippt begrepp just nu. ”Alla” pratar om hur kulturen ska få status som näringsgren och hur företagandet kan utvecklas. Men hur mycket händer egentligen? Frågan har utretts av regeringen, frågan diskuteras i Riksdagen och alla tänkbara intresseorganisationer och förståsigpåare debatterar och tycker till. Men hur mycket händer för den enskilde företagaren?
När ska idéer, löften och strategier omsättas till verklighet? Är det så himla krångligt egentligen?
Är det rocket science eller ligger svaret närmare än vad vi tror? Handlar det om lagar och skattesatser som skapar förutsättningarna.  Eller är utmaningen låsta mentala kartor, samt människor och myndigheters okunskap och kanske till och med ovilja till förändring som knastrar?

Företagarna medverkar på KKN dagen, St Hansgatan 41.

Elisabeth Thand Ringqvist, vd Företagarna, deltar i panelen på temat Kulturföretagande – är det möjligt?

Panelen består av:

Elisabeth Thand Ringqvist, vd Företagarna
Robert Bronett, cirkusdirektör Cirkus Scott
Theresia Holmstedt Jensen, kulturentreprenör och KKN-koordinator Gävleborg/Dalarna
Michael Blair, musiker och kulturföretagare
Politiker

Moderator: Johanna Skantze, Generator Sverige

Företagarna är Sveriges största företagarorganisation. Vår uppgift är att skapa bättre förutsättningar för företagande i Sverige. Vi erbjuder våra medlemmar juridisk rådgivning, förmåner och ett brett utbud av nätverk och event. Företagarna är medlemsägda, medlemsstyrda och partipolitiskt obundna. Vi finns över hela landet med 19 regionkontor och 260 lokala nätverk och mötesplatser.

Kommentarer (0)