​Företagarna och Offerta lanserar ett unikt affärsnätverk

Företagarna lanserar tillsammans med Offerta ett unikt affärsnätverk som hjälper 45 000 småföretagare att möta nya kunder och göra nya affärer digitalt via en app.

Förflyttningen till digitala marknadsplatser för att hitta nya kunder för småföretag är snabb och omvälvande. Att följa med i den tekniska utvecklingen blir allt viktigare och i affärsnätverket ges småföretagen en möjlighet att ligga steget före. I det nya affärsnätverket får Företagarnas medlemmar tillgång till Offertas ledande modell för tjänsteförmedling via nätet.

– Vi vill ge våra medlemmar bättre förutsättningar att utvecklas och att göra bra affärer. Det här nya affärsnätverket blir unikt i sitt slag och vi ger våra medlemmar och andra småföretag ett försprång in i den nya digitala affärsvärlden, säger Günther Mårder.

Kunden beskriver vad de vill ha utfört och företagen får förfrågningarna direkt genom en notifikation i en app. Småföretagen kan även skicka iväg offerter direkt i appen vilket möjliggör ett snabbare gensvar på kundernas behov. I Stockholmsregionen innebär det att vissa kunder kan få offertförslag inom en minut.

– Vi sänker tröskeln in i det digitala samhället för småföretagare. Det skapar mycket nya affärsmöjligheter, då man kan sköta sina kundrelationer både tids- och rumsoberoende, säger Jens Nilsson, vd på Offerta.

Idag är det många företag inom RUT- och ROT-sektorn som använder Offertas app för att skapa nya affärer. Men även för yrken vars affärer tidigare varit kopplat till geografisk närhet, som till exempel redovisningskonsulter, kommer det nya nätverket innebära att de kan erbjuda sina tjänster över hela Sverige.

– Tjänstesektorn växer fort och nu gör vi det enkelt för våra medlemmar som verkar i den sektorn att träffa nya kunder över hela landet, säger Günther Mårder.

Läs mer om affärsnätverket här.

För mer information och för intervjuförfrågningar, kontakta:

Terje Frennefalk
E-post: terje.frennefalk@foretagarna.se

På bilden syns Jens Nilsson, vd Offerta samt Günther Mårder, vd Företagarna. Foto: Pressbild

Vi företräder närmare 70 000 företagare, vilket ger oss en stor möjlighet att påverka och driva opinion för ett bättre företagarklimat.