Bokningar uteblir och vad händer nu?

Pressmeddelande   •   Mar 18, 2020 13:21 CET

Anna Mikkelgaard myMikkel massage Friskvårdshuset Höganäs

I det svåra läget vi nu befinner oss i så finns det fler eldsjälar som på olika sätt kommer ställa upp för andra för att stötta de lokala företagen. Anna Mikkelgaard har en önskan om att fler skall fortsätta stötta handeln av produkter och tjänster så länge man är frisk.

Anna har jobbat enbart med massage i snart 3 år nu. Företaget har fått igång en bra kundkrets som kommer regelbundet och hon älskar verkligen det hon gör. Men just nu, vecka 12, 2020 så lyser de flesta bokningar med sin frånvaro.

Anna kom nyligen hem från en vidareutbildning och kände mig full av ny inspiration och kunskap inom min nya behandlingsform sk. Thai Yoga massage. Utbildningen och resan till Berlin är en satsning som jag gjort nu för 3:e året i rad och som hon hoppas kunna ge mig och kunderna mycket glädje och hjälp framöver.

- Hur lång tid klarar jag mig med bara några få bokningar per vecka ?
Hur ska jag kunna betala hyran och hur länge har jag råd att minimera min lön?

Anna nämner att det blir allt svårare att sova om nätterna något som säkert fler småföretagare upplvever just nu. Hon hoppas innerligt att det löser sig snart och att männsikor som är friska fortsätter att handla och köpa tjänster.

- Alla kunder ska känna sig trygga när de går på massage och därför tvättas handdukar mellan varje kund , bänken ytdesinficeras och händer tvättas ( 20 sek ) och sedan använder jag handsprit. Jag har arbetskläder & arbetsskor som bara används i massagerummet . Detta är inget nytt utan detta gör vi massageterapeuter för att våra kunder ska vara trygga och miljön ska vara hygienisk, Säger Anna.

Läs mer om vårt arbete för att stötta lokala småföretag här!

Sveriges största företagarorganisation för små och medelstora företag.

Vår uppgift är att skapa bättre förutsättningar för företagande i Sverige. Vi erbjuder våra medlemmar juridisk rådgivning, förmåner och ett brett utbud av nätverk och event. Företagarna är medlemsägda, medlemsstyrda och partipolitiskt obundna. Vi finns över hela landet med 18 regionkontor och 260 lokala nätverk och mötesplatser.

Vi företräder närmare 70 000 företagare, vilket ger oss en stor möjlighet att påverka och driva opinion för ett bättre företagarklimat.

Kommentarer (0)

Kommentera