Byteamin erhåller 50 000 kr från Almi i innovationsstöd

Pressmeddelande   •   Mar 23, 2018 12:56 CET

Ola Karlsson, vd och grundare Byteamin

Almis innovationsråd har beslutat att bevilja företaget Byteamin 50 000 kronor i innovationsstöd. Byteamin erbjuder butiker ett modern5 arbetssätt för butiksinnehavare som ger dem effektivare orderhantering.

Branschstandard i detaljhandeln när det gäller digital kommunikationen är idag föråldrad med grund i teknik från slutet av 1980-talet.

Ola Karlsson, grundare av företaget Byteamin, har utvecklat digitalt kommunikationsverktyg för butiksägare som är uppdaterat till dagens sätt att kommunicera digitalt.

Byteamin erhåller nu innovationsstöd på 50 000 kr från Almi för att utveckla företaget.

– Det här ett bevis på att även andra tror på vår idé, säger Ola Karlsson, vd på Byteamin.

Företaget har en stor referenskund för sitt digitala kommunikationsverktyg och arbetar nu med att utveckla lösningen så att den ännu bättre kan integreras med småbutiker och produktleverantörers system.

Bytamin är ett av tillväxtbolagen i Kronoberg som deltar i Företagsfabrikens inkubationsprocess.