Anna Hjelmström blir ny Sälj- och Marknadschef på FörsäkringsGirot

Med målet att tillsammans med arbetsgivarna och branschen göra tjänstepensionen enkel och förståelig för den anställde tar Anna Hjelmström över stafettpinnen att driva FörsäkringsGirots försäljning.

Anna Hjelmström har hela sin yrkeskarriär arbetat med tjänstepensionen på ett eller annat sätt. I branschen har hon arbetat på företag som Max Matthiessen, Hewitt, Swedbank och närmast på If Försäkringar. Anna har en gedigen erfarenhet av att hjälpa arbetsgivare med att förenkla och synliggöra tjänstepensionen för sina anställda med målet att öka engagemanget kring tjänstepensionen.

”Det är ett enormt ansvar arbetsgivarna har idag kring de olika löftena till medarbetarna. Att attrahera och behålla den yngre generationen – Millenials där tjänstepensionen blir en viktig del i anställningen. Jag brukar vilja vända på den klassiska pensionspyramiden och menar att i framtiden när den yngre generationen går i pension kan man inte lita på att den största inkomstkällan är den allmänna pensionen som det ser ut idag. Utan tjänstepensionen och privat sparande blir alltmer viktig”, säger Anna Hjelmström.

Anna Hjelmström är 48 år och bor mitt bland studenterna i Uppsala med sin man och son där hon gärna cyklar landsvägscykel och drömmer om lössnö och skidåkning i Japan. Hennes roll på FörsäkringsGirot blir Sälj- och Marknadschef och en del av ledningsgruppen.

”Jag vill jobba med något som ligger mig varmt om hjärtat och min förhoppning är att jag kan bidra med en god branschkompetens och brett nätverk. Jag ser stor potential i FörsäkringsGirots administrativa system COINS och vill vara med och ta FörsäkringsGirots position på marknaden till en ny nivå. Ett motto som jag lever efter och vill influera arbetsgivare med är att – vill man vara med och slåss om den bästa arbetskraften så måste man ha tjänstepensionen på plats”, avrundar Anna Hjelmström

”Under min tid på FörsäkringsGirot har vi i ledningen arbetat med att utveckla FörsäkringsGirots erbjudande till marknaden. Nu kommer Anna in med en gedigen bakgrund och kompetens kring tjänstepensionen och kommer att kunna bidra mycket till bolagets fortsatta utveckling. Nu ser jag och ledningen fram emot att tillsammans med Anna utveckla vår lösning och tjänster till arbetsgivarna samtidigt som vi effektiviserar och digitaliserar branschen,” säger Stefan Bergmark, vd på FörsäkringsGirot.

FörsäkringsGirots ledning består av Stefan Bergmark, Åse Augustsson, Thomas Stenborg, Anna Hjelmström, Mirjana Ivanic och Johanna Andersson.

Stefan Bergmark, vd på FörsäkringsGirot

070-223 26 44 stefan.bergmark@fgirot.se

Anna Hjelmström, Sälj- och Marknadschef på FörsäkringsGirot

anna.hjelmstrom@fgirot.se

• försäkringsgirot
  • ledning
  • marknad
  • tjänstepension

Om oss

FörsäkringsGirot erbjuder marknadsledande lösningar för pensions- och försäkringsadministration. Vår uppgift är att säkerställa våra kunders åtaganden till sina anställda genom att vara en oberoende aktör på marknaden. Vi administrerar våra kunders tjänstepensionsflöden som ett digitalt nav mellan våra kunder och deras försäkringsleverantörer. För oss är det viktigt att arbeta för en gemensam standard, full transparens och ett digitaliserat informationsflöde.

FörsäkringsGirot har mer än 20 års erfarenhet och vi är stolta över att ha fler än 800 nöjda kunder med 250 000 medarbetare. För mer information besök www.fgirot.se