Per-Erik Gullnäs utses till ny styrelseordförande i FörsäkringsGirot Sverige AB

Med lång erfarenhet från ledande befattningar inom försäkringsbranschen är det en meriterad senior rådgivare och ledare som utses till ny styrelseordförande i FörsäkringsGirot Sverige AB.

Per-Erik Gullnäs är Senior Adviser på Cavendi, ett managementkonsultföretag där han är verksam inom Cavendis serviceområde Financial Services Industry. Närmast innan Cavendi var Per-Erik verkställande direktör i åtta år för Swedbank Försäkring.

” FörsäkringsGirot är ett intressant bolag med många möjligheter framför sig. Att kunna medverka till att fortsätta utvecklingsresan med att etablera en plattform som moderniserar och digitaliserar försäkringsbranschen är både nödvändigt för kunderna, ägarna och inte minst för FörsäkringsGirots fortsatta framgång”, säger Per-Erik Gullnäs.

Per-Erik, som är 57 år och bor i Vikingshill, Nacka utanför Stockholm har kunskap och erfarenhet från flera olika befattningar och företag inom försäkringsbranschen. Han har arbetat med tillväxtstrategier och kunderbjudanden, anpassat verksamheten till nya regelverk och genomfört effektiviseringar för att förbättra lönsamheten.

” Min förhoppning är att jag kan bidra med en god branschkompetens och brett nätverk i försäkringsbranschen. Dessutom har jag ett stort intresse och engagemang för att modernisera pensionsadministration för att kunna öka kundnöjdhet och skapa avsevärt mer kostnadseffektiva processer. Det måste vara lätt att göra rätt”, fortsätter Per-Erik Gullnäs.

”Under min tid på FörsäkringsGirot har jag arbetat nära styrelsen under ledning av tidigare ordförande Eva Gidlöf som gjort ett fantastiskt arbete med att skapa förutsättningar för FörsäkringsGirot att utveckla vårt erbjudande till marknaden. Jag ser fram emot att samarbeta med Per-Erik Gullnäs som med sin kompetens och den branscherfarenhet han besitter kommer att vidareutveckla FörsäkringsGirot,” säger Stefan Bergmark, vd på FörsäkringsGirot.

FörsäkringsGirots styrelse består av Per-Erik Gullnäs, styrelseordförande, Susanna Malmsten, Johan Tegnér, Pierre Åkesson och Tony Pettersson.

Stefan Bergmark, vd på FörsäkringsGirot
070-223 26 44 stefan.bergmark@fgirot.se