Nya husbilsmärken hos Forsbergs Fritidscenter – Sunlight och Pilote

Nya husbilsmärken hos Forsbergs Fritidscenter – Sunlight och Pilote

Forsbergs Fritidscenter, Nordens största leverantör av fritidsfordon, utökar nu sitt sortiment ytterligare. Under 2021 presenterar man två nya husbilsmärken, tyska Sunlight och franska Pilote. Båda märkena har ett komplett modellutbud, från sk”plåtisar” till helintegrerade husbilar och Forsbergs Fritidscenter kan nu stoltsera med Sveriges bredaste utbud av husbilar och husvagnar.

Sunlight husbilar står för enkelhet och funktion med tysk kvalité till attraktiva priser. De har ett brett modellutbud och marknadsför sig som ett ungdomligt varumärke, komplett utrustade i grundutförande och kända för att vara pålitliga och ha en stark konstruktion.
Pilote har designat och tillverkat husbilar i mer än 50 år med höga krav, omsorg om kvalitet och lyhördhet från kund i generation efter generation. Innovation och erfarenhet kombinerat med industriella processer och hantverksmetoder, präglar husbilen från Pilote.

- Vi ser en ökad efterfrågan på fritidsfordon och både Sunlight och Pilote är perfekta komplement till vårt redan befintliga sortiment. Vår målsättning har alltid varit att optimera vårt utbud och kunna erbjuda något för alla målgrupper och vi har aldrig varit starkare på den fronten än vad vi är nu, säger Jonas Karlsson, vd Forsbergs Fritidscenter.

– Groupe Pilote är väldigt nöjda med att förstärka sitt samarbete med Forsbergs Fritidscenter, säger Patrick Guilloux, VD för Groupe Pilote. ”Forsbergs har gjort ett fantastiskt bra jobb med Frankia under åren, där man nu är en av de ledande i premiumsegmentet i Sverige och vi är övertygade om att Forsbergs Fritidscenter i hög grad även kommer bidra till utvecklingen av Pilote i Sverige. Både i form av försäljning men också i att stärka Pilote som varumärke.

– På Sunlight är vi glada och stolta över vårt kommande samarbete med Forsbergs Fritidscenter. Vi har ju sedan ett antal år nöjet att ha Forsbergs Fritidscenter i Kalmar som återförsäljare, därför är det en naturlig och positiv utveckling att nu finnas på samtliga Forsbergs center. Detta ger en god geografisk exponering för Sunlight, samtidigt som vi får en mycket professionell partner både när det gäller försäljning men som också är viktig i den framtida strategin för Sunlight och den svenska marknaden i allmänhet, säger Jens Hammer, Försäljningschef EHG Nord.