Det digitala flödet i fokus när Fortnox utvecklar löneprogram

Nyhet   •   Feb 02, 2017 11:47 CET

Nu öppnar Fortnox upp och gör det möjligt för externa programvaruleverantörer att integrera med löneprogrammet Fortnox Lön, Sveriges mest använda löneprogram på webben. Möjligheten innebär att det digitala flödet optimeras och att arbetet i programmet effektiviseras ytterligare.

-Nu kan t ex tids- och schemaläggningsprogram och reseräkningssystem automatiskt skicka underlag rakt in i Fortnox Lön. Ingen extra och manuell hantering behövs. Det kommer att spara löneadministratören väldigt mycket tid att få in löneunderlaget automatiskt, säger Malin Sköld, produktägare för Lön på Fortnox.

Fortnox har under en längre tid strategiskt arbetat för att ytterligare förbättra och utveckla löneprogrammet Fortnox Lön. I höstas lanserades bland annat Fortnox Lön Plus - en utbyggd variant av Fortnox Lön, skapat utifrån önskemål och efterfrågan från kunder om fler funktioner och det växande behovet av ökad flexibilitet.

- Att externa programvaruleverantörer nu kan integrera mot Fortnox Lön är ytterligare ett resultat av det utvecklingsarbete av löneprogrammet vi haft de senaste åren, där automatisering och det digitala flödet varit i fokus, säger Nils Carlsson, VD på Fortnox.

- Initiativet går även helt i linje med vår övergripande ambition om valfrihet och att låta våra kunder själva välja vilka system som ska automatiseras med Fortnox, fortsätter Nils.

Fortnox har tidigare berättat om värdet i möjligheten att vem som helst kostnadsfritt kan bygga en integration mot Fortnox som innebär att Fortnox kunder oavsett bransch, kan effektivisera sin administration med programvaror från de bästa leverantörerna.
Genom samarbete med utvalda partners och programvaruleverantörer, vill Fortnox kunna erbjuda marknadens bredaste och starkaste erbjudande.

- Vår vision är att skapa framtidens system för Sveriges småföretagare. Fortnox öppna API är en viktig del i vår ambition, att låta fler aktörer bidra till den visionen, säger Nils Carlsson.