Fortnox sponsrar Friends

Nyhet   •  Apr 11, 2017 10:18 CEST

Fortnox, Sveriges ledande leverantör av webbaserade affärssystem för mindre företag, redovisningsbyråer och organisationer, har valt att bli företagsvän till barnrättsorganisationen Friends.

Engagemanget innebär att Fortnox sponsrar Friends med en vald summa.

- För oss på Fortnox är det viktigt att vara med och bidra till ett bättre samhälle. Därför har vi valt att vara med och engagera oss i kampen mot mobbning. Vi tycker att Friends arbete är berömvärt och viktigt, och vi är mycket stolta över att få kalla oss företagsvän till Friends, säger Sara Nylén, Chief People Officer på Fortnox.

- Friends är en icke vinstdrivande organisation vars uppdrag är att stoppa mobbning och diskriminering. Med stöd från företag som Fortnox får vi möjlighet att utbilda ännu fler i det förebyggande och främjande arbetet, för att fler barn ska få möjlighet att växa upp i trygghet och jämlikhet. Jag vill tacka Fortnox för stödet, säger Lenita Wilkenson, Insamlingskoordinator på Friends.

Friends jobbar i förskolor, skolor och idrottsföreningar för att stoppa mobbning och bidra till en tryggare tillvaro för barnen. Varje år utbildar de tiotusentals lärare, föräldrar och barn i att förebygga mobbning.

För mer information, vänligen kontakta:

Sara Nylén, Chief People Officer Fortnox
070 39 209 63, sara.nylen@fortnox.se