Fortnox AB utser ny VD

Pressmeddelande   •   Okt 25, 2016 08:47 CEST

Nils Carlsson har utsetts till ny VD på Fortnox AB med tillträde den 14 november 2016. Nils har lång och gedigen erfarenhet från internationella digitala affärer och har innehaft ledande positioner på bl.a. Netbooster, Electrolux, Europolitan, Vodafone, Eniro och Telenor.

‐ Vi kommer att ha stor nytta av Nils erfarenheter från digital försäljning och leverans i våra strävanden att genom digitalisering och automation göra vardagen enklare för våra kunder, säger Torbjörn Gunnarsson Styrelseordförande i Fortnox.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Torbjörn Gunnarsson, 0704-861718 , tor.gunnarsson@gmail.com

Med cirka 143 000 kunder är Fortnox Sveriges ledande leverantör av internetbaserade affärssystem för mindre företag, föreningar, skolor och redovisningsbyråer. Fortnox erbjuder ett komplett utbud av internetbaserade program för bland annat redovisning, fakturering, säljstöd, tidredovisning och löneadministration.