Fortnox digitaliserar redovisningsbranschen

Pressmeddelande   •   Dec 15, 2015 13:10 CET

Fortnox, Sveriges ledande leverantör av webbaserade affärssystem för mindre företag och organisationer, introducerar en ny unik tjänst, Fortnox Digital Byrå, som är särskilt utvecklad för redovisningsbranschen.

Fortnox Digital Byrå ger för första gången redovisningskonsulter och byråer full kontroll över alla klienter på ett och samma ställe. Programmet ger en unik överblick med automatiska påminnelser och notiser så att inga aktiviteter eller uppdrag glöms bort.

”Med Fortnox Digital Byrå tar vi digitaliseringen av redovisningsbranschen till en helt ny nivå. Arbetet som redovisningskonsult blir enklare, säkrare och mer effektivt. Med alla kunder samlade i Digital Byrå och genom de automatiska påminnelserna och notiserna frigörs mycket tid som konsulterna istället kan använda till rådgivning och affärsutveckling”, säger Fortnox VD Sara Arildsson.

Fortnox Digital Byrå är ett molnbaserat program, utvecklat i samarbete med Björn Lundén Information AB, för redovisningskonsulter och byråer, med direktlänkar till kundernas Fortnox-program för bokföring, fakturering, lön, tidredovisning, order och anläggningsregister.

Redovisningskonsulten behöver bara logga in en gång för att få en samlad vy med alla klienter i en ”att-göra-lista”. Här visas vilka kunder man ska arbeta med och när arbetet ska vara klart. Automatiska påminnelser och notiser, till exempel om det kommer in en leverantörsfaktura som ska behandlas, gör att man inte missar några ärenden. Av aktivitetslistan framgår aktuell status hos varje klient. Direktkopplingen till kundernas Fortnox-program gör att konsulten slipper ta omvägar med onödiga klick.

Fler än 8 600 redovisningskonsulter arbetar sedan tidigare löpande med Fortnox program för bokföring, fakturering, lön och tidredovisning.

”Vi har under hösten låtit ett 20-tal referenskunder testa Fortnox Digital Byrå och responsen har genomgående varit mycket positiv. Med Fortnox Digital Byrå får konsulterna ett verktyg, som utnyttjar digitaliseringen fullt ut och förenklar arbetsprocessen”, säger Sara Arildsson.

Fortnox Digital Byrå är tillgängligt från den 16 december.

I Fortnox Digital Byrå ingår även Bokföring, Fakturering, Offert & Order samt Anläggningsregister och priset är 199 kronor i månaden per användare.

Läs mer om Fortnox Digital Byrå på www.fortnox.se/byrapartner/digitalbyra/

Med drygt 108500 kunder är Fortnox Sveriges ledande leverantör av internetbaserade affärssystem för mindre företag, föreningar, skolor och redovisningsbyråer. Fortnox erbjuder ett komplett utbud av internetbaserade program för bland annat redovisning, fakturering, säljstöd, tidredovisning och löneadministration.