Fortnox lanserar smartare inköp för Sveriges småföretagare

Pressmeddelande   •   Maj 24, 2016 08:30 CEST

Fortnox, Sveriges ledande leverantör av webbaserade affärssystem för mindre företag och organisationer, lanserar i samarbete med Lessmore tjänsten Smarta inköp för att hjälpa småföretag att förenkla sina inköpsrutiner och pressa inköpskostnaderna.

Tanken bakom tjänsten är lika smart som enkel - genom att förhandla i grupp ökar inköpskraften så att Sveriges småföretagare kan erbjudas lika bra priser och villkor som större företag.

Fortnox har tagit hjälp av inköpsproffs som har förhandlat fram ett stort antal ram- och rabattavtal för Sveriges småföretagares räkning och arbetet med att leta bra leverantörer och jämföra och bevaka priser är redan gjort. Smarta lösningar som förenklar inköpsprocesserna erbjuds, bland annat en inloggning till alla leverantörer, reklamationshantering och samlingsfakturor direkt in i programmet, konterade och klara.

Redan från start finns avtal med färdigförhandlade priser med flertalet olika leverantörer t.ex. Posten, Lyreco, DHL, Staples, Preem, Vattenfall, Scandic Hotels, Trygg Hansa och Taxi Kurir.

”Med tjänsten Fortnox Smarta inköp tar vi ytterligare ett steg mot att uppfylla vår vision om att vara Småföretagens bästa vän. Vi kommer successivt att bygga ut tjänsten genom att lägga till fler leverantörer och fler branscher”, säger Sara Arildsson, VD för Fortnox.

Det finns mycket tid och pengar för landets småföretagare att spara genom att använda Fortnox Smarta inköp. Funktionen är enkel och månadsavgiften på 59 kronor betalar sig snabbt.

Tjänsten Fortnox Smarta inköp är ett samarbete med Lessmore och blir tillgänglig i juni.

”Fortnox och Lessmore är en ”perfect match” där integrationen av inköpsprocessen sparar både tid och pengar åt kunderna”, säger Fredrik Kilenius, VD på Lessmore.

Med cirka 126 000 kunder är Fortnox Sveriges ledande leverantör av internetbaserade affärssystem för mindre företag, föreningar, skolor och redovisningsbyråer. Fortnox erbjuder ett komplett utbud av internetbaserade program för bland annat redovisning, fakturering, säljstöd, tidredovisning och löneadministration.