Sara Arildsson lämnar som VD för Fortnox

Pressmeddelande   •   Feb 10, 2016 09:00 CET

Sara Arildsson har i dag till styrelsen för Fortnox AB meddelat att hon säger upp sig från tjänsten som verkställande direktör för bolaget. Anledningen är att det finns skilda uppfattningar om bolagsstyrningen och den strategiska vidareutvecklingen.

Leif Johansson, styrelseordförande i Fortnox, säger i en kommentar:

”Jag är den förste att beklaga att Sara Arildsson väljer att sluta, men jag respekterar hennes beslut. Hon har gjort ett strålande arbete för Fortnox, genom att förstärka organisationen, höja kvaliteten och utveckla kundservicen. Tack vare henne står Fortnox i dag starkare än någonsin.”

Processen med att hitta en efterträdare till Sara Arildsson kommer att inledas snarast.

”Fortnox är ett fantastiskt bolag med underbara medarbetare. År 2015 var vårt bästa år hittills, med ett starkt kassaflöde och en rekordstor orderstock. Vi har många spännande nyheter på gång och marknaden fortsätter att utvecklas mycket starkt”, säger Sara Arildsson.

Med 163 000 aktiva användarlicenser är Fortnox Sveriges ledande leverantör av internetbaserade affärssystem för mindre företag, föreningar, skolor och redovisningsbyråer. Fortnox erbjuder ett komplett utbud av internetbaserade program för bland annat redovisning, fakturering, säljstöd, tidredovisning och löneadministration.