RAPUNZEL ÄR NOMINERAD TILL RETAIL AWARDS 2010 FÖR BÄSTA E-HANDEL FÖRETAG

Umeå, 2010-01-29 Löshårs företaget Rapunzel har idag Fredag 2010-01-29 fått veta att de är en av tre nominerade av Svensk handel och Dagens handel till Retail Awards pris”Årets E-handel företag”. Tidigare vinnare av detta pris är: 2008: stadium 2009: Tretti.se Det känns helt otroligt hedrande för personalen som står bakom företaget. Det är tack vare personalen och våra visioner som vi lyckats, säger VD Ida Backlund. Vi alla jobbar ett enda stort Team för att ni vår Vision- att bli Hårbranschens IKEA. Rapunzel har vuxit från 3 till snart 12 anställda och ökat omsättningen över de 4 dubbla till 16 milj från 2008-2009. Med försäljning i nu 8 länder ser 2010 ut att omsätta minst det dubbla, och hoppas sig kunna erbjuda fler arbetstillfällen och fortsätta exportera till ännu fler länder. Nomineringen löd: ”För att de inom ett smalt område erbjuder sina kunder ett brett utbud av tips och skötselråd som lockar till köp även för korthåriga. Rapunzel of Sweden förlänger shoppingglädjen på nätet”. Den 10: e mars 2010 kommer det att avgöras i Stockholms stathus, blå hallen. Svensk Handel och Dagens Handel arrangerar Retail Awards för att uppmuntra till nytänkande och kvalitet inom handeln, att öka fokus på handelsföretagen och deras leverantörer samt lyfta fram handeln som en framtidsbransch. Retail Awards är ett årligt återkommande arrangemang, där de främsta aktörerna inom handeln uppmärksammas. Under Retail Awards 2010 kommer prestigefyllda branschpriser att delas ut i 13 kategorier. Vinnarna koras vid den stora Handelsgalan, som också är en viktig mötesplats för hela branschen. Och inte minst en trevlig fest för alla som verkar inom detaljhandeln.

Kontakt: Ida Backlund 90304 UMEÅ Telefon: 090 706070 SWEDEN www.Rapunzelofsweden.se