Södra Sveriges bästa företagsgrundare koras

Fyra sydsvenska entreprenörer tillhör de främsta i landet. Imorgon den 2 juni offentliggörs den främsta företagsgrundaren i södra Sverige. Då koras också Årets Unga Entreprenör i södra Sverige. Bakom utmärkelsen står entreprenörsnätverket Founders Alliance som vill lyfta fram framgångsrika entreprenörer och därmed sporra blivande och etablerade entreprenörer att bygga uthålliga och stora internationella företag.

Imorgon samlas södra Sveriges främsta entreprenörer i Malmö för att utse södra Sveriges bästa entreprenörer. Syftet är att hitta framtidens Ingvar Kamprad och lyfta fram en framgångsrik entreprenör som minst har grundat och byggt ett bolag med över 100 Mkr i omsättning och 10 Mkr i vinst.

Plats 2 juni: Malmö Arena, Loge 507, Arenagatan 13
17.15 – Prisutdelning: Årets Grundare Syd och Årets Unga Entreprenör Syd

17.30 - Möjligheter till intervjuer med alla deltagande finalister finns på förmiddagen. Kontakta oss för mer information. Vinnaren kan intervjuas direkt efter prisutdelningen på plats.

Nominerade Årets Grundare Syd 2010:

Sture Andersson. Grundare av Svetruck.  Ljungby.

Gösta Karlsson. Grundare av Elme Spreader. Älmhult.

Daniel Spasic. Grundare av TFS Trial Form Support. Lund

Fredrik Paulsson. Grundare av Kranpunkten. Båstad.

Hur utses vinnarna?
Vinnarna utses efter en grundlig research där Founders Alliance bland annat tittar på kriterier som omsättning, resultat och antalet anställda. Därefter röstar landets främsta entreprenörer i Syd fram sin favorit på plats.

Founders Awards genomförs med fyra regionfinaler. De som vinner i Öst, Syd, Väst och Norr går vidare till Sverigefinal på EntreprenörsGalan den 7 oktober i Stockholms stadshus.

För mer information, anmälan och intervjuer kontakta:
Niclas Carlsson, grundare och vd, Founders Alliance.
Tel: 0708-10 78 05 e-post: niclas.carlsson@foundersalliance.com

Founders Alliance är Sveriges ledande entreprenörsnätverk för Sveriges främsta företagsgrundare. Genom skräddarsydda seminarier och inspirerande nätverksträffar får våra medlemmar tillgång till de viktiga affärskontakterna och det kunskapsutbyte som krävs för ett ännu mer framgångsrikt entreprenörskap. Tillsammans med våra medlemmar och partners utvecklar vi inte bara våra medlemmars kompetens och affärsverksamhet, vi arbetar också hårt med ambitionen att förbättra Sveriges affärsklimat för företagsgrundare. För mer information www.foundersalliance.com

Om Grant Thornton
Grant Thornton är Founders Alliance största partner och partner till alla utmärkelserna i Founders Awards sedan 2007. Grant Thornton är den enda stora revisionsbyrå som fokuserar på entreprenörsföretag. Grant Thornton arbetar med revision, ekonomiservice, skatt och rådgivning på 25 kontor med ca 850 medarbetare i Sverige. Globalt finns Grant Thornton i över 100 länder med fler än 30 000 medarbetare. För mer information www.grantthornton.se