Fourstream® inbjuden att tala på konferensen ”dags för mobilsajt”.

Pressmeddelande  •  2010-03-12 15:04 CET

Fourstream® kommer att tillsammans med sex experter inom mobil marknadsföring att tala på Atomer & Bitars konferens om mobil marknadsföring i Stockholm den 13 april 2010.

Kort om konferensen
Konferensen anordnas av Atomer & Bitar som drivs av Pär Ström som bl.a. är ledamot i regeringens IT-råd. Han har fått utmärkelsen Årets Kommunikatör 2008. Inom kort utkommer han med en bok om marknadsföring med sociala medier.

Mobilt internet håller på att slå igenom
Många företag funderar på att upphandla en mobil hemsida. Snart kommer människor att surfa lika mycket med mobilen som med datorn. Är ditt företag eller din organisation närvarande på den nya arenan – den mobila webben?

”Vi är mycket smickrade över att ha blivit inbjudna att tala på denna konferens tillsammans med några av de ledande företagen i branschen som Mobiento, Mobiletech Sverige, Quedro, IDG, Web Service Award och More Mobile Relations och ser fram emot ett spännande seminarium” säger Martin Strempel, VD på Fourstream®

Alla tecken tyder på samma sak – mobiltelefonen ersätter allt oftare datorn. Det gäller även surfande. I vissa länder är mobilen redan det huvudsakliga redskapet för att komma ut på Internet.

Konferensen går av stapeln i centrala Stockholm den 13 april, och handlar om hur man går tillväga när man skaffar en mobil webbplats och vad man ska tänka på. Skillnaderna i förutsättningar gentemot en vanlig webbplats är ju ganska stora. Vilket inte innebär att det behöver vara svårt. Eller dyrt. Ni kan ha en första mobil sajt igång på en vecka.

Exempel på vad som tas upp är:

– Att ha en mobil strategi
– Hur går man tillväga för att skaffa en mobil sajt?
– Hur skiljer sig en mobil sajt från en vanlig?
– Vilket beteende har människor när de surfar mobilt?
– Vilka krav ställer den mobila situationen på en mobil sajt?
– Hur hanteras frågan om olika plattformar?
– Att sälja varor via mobilen
– Mobil sökmotoroptimering, att marknadsföra sin mobilsajt
– Case - exempel på lyckade satsningar
– Trender – vad händer härnäst?

Mer information och anmälan till konferensen: http://www.atomerochbitar.se/mobilsajt/

För mer information vänligen kontakta:
Martin Strempel, VD, Fourstream®
Mobil hemsida: http://m.fourstream.com

Fourstream® levererar marknadsledande lösningar inom mobil marknadsföring.
Produktion/design av mobila webbplatser via vårt egenutvecklade CMS verktyg, konsultation inom mobil distribution (SMS), konsultation inom SEO (sökordsoptimering, Google) samt integration av befintliga databaslösningar är områden som hjälper våra kunder att nå ut till det kraftigt ökande antal som söker information via sina mobiltelefoner varje dag!

Bland våra kunder återfinns flera ledande företag inom flera branscher som exempelvis; Skanska, Radisson BLU, Atlet, SKF, AstraZeneca, Volvo, eBay, Ventelo, Newsec, Hills Golf Club, Nordstan, Steen & Ström, Lokalguiden m.fl.

Läs mer på: www.fourstream.com eller vår mobila webbplats http://m.fourstream.com.

Besök även gärna vår mobila sökmotor: http://m.wipzy.com där vi samlat länkar till hundratals mobilt anpassade webbplatser.