Om mobil app, Android, iPad – Skånemejerier i mobilen.

Pressmeddelande  •  2011-10-10 14:07 CEST

Fourstream®, en av Skandinaviens ledande leverantörer av mobila applikationer som iPhone, iPad-, Android-, BlackBerry appar har levererat en mobil applikation/mobil hemsida till Skånemejerier – en ekonomisk förening som ägs av cirka 600 mjölkbönder i södra Sverige med drygt 3 miljarder kronor och ca 590 anställda.

Från vilka gårdar kommer mjölken i just din förpackning?
Läs om gårdarna och bönderna som har levererat mjölken till just din mjölk genom att ange datumkoden som står på förpackningen – direkt från din SmartPhone!

Hur fungerar det? Så här beskriver Skånemejerier funktionen på sin hemsida:
Genom att mata in datummärkningen från mjölkförpackningen kan du lära känna de gårdar som mjölken i just din förpackning kommer från.

Googla på ”skanemejerier bonde” och du kopplas automatiskt till en mobilanpassad webbplats där du kan mata in datummärkningen från mjölkförpackningen eller skriv in http://m.skanemejerier.se/bonde direkt i din SmartPhones browser…

Mjölken kommer från flera olika gårdar. Eftersom våra tankbilar rymmer tusentals liter mjölk så är det mjölk från flera gårdar i samma tank. Genom att samla upp mjölken på detta sätt, sparar vi tid och vi slipper att köra runt med bilarna i onödan. Därmed minskar vi vår miljöpåverkan.  Tankbilarnas rutter för att hämta mjölken på gårdarna är noggrant planerade och optimerade för att undvika onödig körning.

Varje tankbil rapporterar in från vilken gård och vilken volym mjölk som de har hämtat. På våra mejerier blandas sedan mjölken från flera tankbilar. På mejeriet kan vi med hjälp av vårt system följa mjölkens väg genom mejeriet till den färdiga förpackningen. När förpackningen tillverkas och får en datummärkning så vet systemet vilka gårdar som har levererat mjölk till just den förpackningen. När du sedan söker på datummärkningen så vet systemet vilka gårdar som ska visas för dig och just din förpackning.

Om Skånemejerier
Skånemejerier är en ekonomisk förening som ägs av cirka 600 mjölkbönder i södra Sverige. Vi värnar om mångfalden på den svenska mejerimarknaden. Bland våra varumärken finns Skånemejerier, Bravo, Allerum, Smålands- och Blekingemjölk. Vi omsätter drygt 3 miljarder kronor och har ca 590 anställda. I Skånemejerierkoncernen ingår dotterbolagen Hjordnära, Lindahls mejeri och Östgötamjölk. Vi är också delägare i Skånemejerier Storhushåll AB samt ProViva AB. Mer information på: www.skanemejerier.se

För mer information om mobilanpassning, Mobil Hemsida, Mobil E-handel, iPhone app, iPad app, Android eller BlackBerry applikationer, vänligen kontakta:

Fourstream®
Martin Strempel, Partner
Mobilt visitkort: http://m.fourstream.com/martin.strempel

About Fourstream®
Fourstream® has quickly become one of Scandinavia´s leading providers of Mobile websites and Mobile app´s. With + 80 Clients in various industries, we help our Clients communicate with their customers through mobile devices like like iPhone, IPad, Android, BlackBerry etc.

Our Client list include leading brands like;
Skanska, SKF, Radisson BLU, Skansen, Hedin Bil, Frölunda Torg, Rasta Sweden, Frölunda Indians, Astrid Lindgren's World, PWC,  Autoropa, Swedish American Chamber of Commerce, Art Clinic, Järnia, Koenigsegg, Knalleland,  Hills Golf Club, PGA of Sweden National, Cinnober, Båtmässan, Almondy, Göteborgs Posten, Elite Hotels of Sweden,  Jägersro, SEMA Show Las Vegas, AIK Hockey, Synoptik, LHC, Skånemejerier, Granngården, Glasriket, Lekia, Nordstan among others.

Fourstream® has representation in Sweden (Stockholm, Gothenburg & Malmo), Estonia and in USA and also owns and operates one of the leading mobile search engines / portals, wipzy, with links to hundreds of custom mobile sites: http://m.wipzy.com

Please visit our press room for detailed information about our latest projects (Swedish)

Mobile consumers are expected to be the most valuable members of your online audience!
Truly, the rise of the mobile consumer is a rising challenge for brands throughout the globe. eMarketer predicts that the number of mobile users in the top EU countries (UK, France, Germany, Spain and Italy) accessing the web from their phones will double from 2010 to 2015, reaching 94 million.

Overall, only 21% of Google‘s top advertisers provide a web-site that is optimized for mobile viewing. Global Mobile Research from Google, The Smartphone User & The Mobile Marketer, found that only a fraction of businesses in the five top countries for mobile web usage report having mobile optimized sites.