Om LHC och mobil hemsida.

Pressmeddelande  •  2011-01-25 08:15 CET

Fourstream® levererar mobil hemsida till ett av Sveriges topplag i elitserien!

Med kontinuitet och nybyggaranda som ledord har LHC utvecklats från ett mittenlag i division 1 till toppen av svensk hockey på bara drygt tio år. De senaste sju säsongerna har laget slutat bland de fyra bästa i Elitserien.

Fourstream® levererar idag en mobil hemsida/applikation där man kan följa lagets jakt på nya topplaceringar.

”Antalet som surfar på sin mobiltelefon ökar ständigt och därför ser vi det som naturligt att erbjuda våra fans och partners en webbplats anpassad för mobiltelefonen” säger Anders Mäki, Vice Klubbdirektör på LHC.

Skriv enkelt in: http://m.lhc.eu i din mobiltelefons webbläsare eller Googla på LHC så hamnar du automatiskt på den mobilanpassade webbplatsen.

Spara sedan på ”hemskärmen” eller som ”startsida” så får Du en snygg LHC-ikon på skrivbordet.

Anders Mäki fortsätter;
”Vi vill ha hög kvalitet,  vara professionella och innovativa i vår kommunikation och då föll valet på Fourstream® som har bred erfarenhet och kompetens inom området och som också är på gång in på marknaden i Östergötland.”

För mer information vänligen kontakta:

Martin Strempel, VD, Fourstream®
martin.strempel@fourstream.com

Anders Mäki, Vice Klubbdirektör, LHC
anders.maki@lhc.eu

Om Fourstream®
Fourstream® är en av Skandinaviens ledande leverantörer av mobila hemsidor / mobila appar och har på mindre än 15 månader kontrakterat och levererat mobila hemsidor till fler än 70 företag, bland dem;

Skanska, SKF, Radisson BLU, eBay, Poolkungen, Ventelo, Newsec, Hedin Bil, Frölunda Torg, Rasta Sverige, Frölunda Indians, Astrid Lindgrens Värld, Sportlife, Järnia, Nacka Forum, PGA of Sweden National, Hills Golf Club, Cinnober, Memira, AIK Hockey, LHC, Almondy, Göteborgs Posten, Elite Hotels of Sweden, Synoptik, Nordstan, Swedish American Chamber of Commerce, Life Health & Fitness, Skansen, VIK Hockey m.fl.

Fourstream® finns representerade i Sverige (Stockholm, Göteborg & Malmö), USA och Estland men planerar att inom kort utöka antalet marknader.

Mer information om företaget finns på: www.fourstream.com

Fourstream® äger och driver även en av marknadens ledande mobila sökmotorer/portaler, wipzy, med länkar till hundratals mobilt anpassade webbplatser: http://m.wipzy.com