Om mobil marknadsföring – Alexiskliniken nu som mobil app.

Pressmeddelande  •  2011-10-13 15:02 CEST

Fourstream®, en av Skandinaviens ledande leverantörer inom området produktion och design av Mobil Hemsida, Mobil app, iPhone app, iPad app, Android app, har levererat en mobilanpassad webbplats till Alexiskliniken – störst i Sverige på tandblekning med BrilliantSmilemetoden.

http://m.alexiskliniken.se är adressen till den mobilanpassade webbplatsen men besökarna kan enkelt hitta den genom att söka på Alexiskliniken på Google och man hamnar automatiskt på deras mobilsajt.

Spara som en ”App” på din SmartPhone
Besökaren kan spara Alexisklinikens mobila hemsida som en ”app”/genväg på skrivbordet - klicka på ikonen med en pil i en kvadrat och välj lägg till på hemskärmen.

Martin Strempel, Partner på Fourstream® säger;
Just nu översvämmas marknaden av erbjudanden och uttryck som Mobil Hemsida, Mobil app, iPhone app, iPad app, Android app – många företagare vet att de behöver ett mobilt gränssnitt men få vet att det viktigaste är att den mobilanpassade webbplatsen måste fungera på flera olika plattformar och inte exempelvis bara på iPhone, Android etc. Vi är stolta över att få välkomna Alexiskliniken som kund och hjälpa dem att kommunicera med sin målgrupp där de täcker fler än 5.000 mobila enheter.

Om Alexiskliniken
Alexiskliniken är störst i Sverige på tandblekning med BrilliantSmilemetoden - den ledande metoden på marknaden. Den har använts i bland annat Idol, Extreme Makeover och Top Model. Vid Alexisklinikens blekningar använder de sig av en av marknadens bästa produkter, Ph neutral gel vilket innebär att den inte sliter på emaljen.
Alexiskliniken är certifierade och all personal har genomgått en utbildning av både BrilliantSmile och tandläkare. På mottagningen har Alexiskliniken en tandhygienist, för bland annat polering och rådgivning i samband med tandblekning.  Mer info på: www.alexiskliniken.se

För mer information om mobilanpassning, Mobil Hemsida, Mobil E-handel, iPhone app, iPad app, Android eller BlackBerry applikationer, vänligen kontakta:

Fourstream®
Martin Strempel, Partner
Mobilt visitkort: http://m.fourstream.com/martin.strempel

About Fourstream®
Fourstream® has quickly become one of Scandinavia´s leading providers of Mobile websites and Mobile app´s. With + 80 Clients in various industries, we help our Clients communicate with their customers through mobile devices like like iPhone, IPad, Android, BlackBerry etc.

Our Client list include leading brands like;
Skanska, SKF, Radisson BLU, Skansen, Hedin Bil, Frölunda Torg, Rasta Sweden, Frölunda Indians, Astrid Lindgren's World, PWC,  Autoropa, Swedish American Chamber of Commerce, Art Clinic, Järnia, Koenigsegg, Knalleland,  Hills Golf Club, PGA of Sweden National, Cinnober, Båtmässan, Almondy, Göteborgs Posten, Elite Hotels of Sweden,  Jägersro, SEMA Show Las Vegas, AIK Hockey, Synoptik, LHC, Skånemejerier, Granngården, Glasriket, Lekia, Nordstan among others.

Fourstream® has representation in Sweden (Stockholm, Gothenburg & Malmo), Estonia and in USA and also owns and operates one of the leading mobile search engines / portals, wipzy, with links to hundreds of custom mobile sites: http://m.wipzy.com

Please visit our press room for detailed information about our latest projects (Swedish)

Mobile consumers are expected to be the most valuable members of your online audience!
Truly, the rise of the mobile consumer is a rising challenge for brands throughout the globe. eMarketer predicts that the number of mobile users in the top EU countries (UK, France, Germany, Spain and Italy) accessing the web from their phones will double from 2010 to 2015, reaching 94 million.

Overall, only 21% of Google‘s top advertisers provide a web-site that is optimized for mobile viewing. Global Mobile Research from Google, The Smartphone User & The Mobile Marketer, found that only a fraction of businesses in the five top countries for mobile web usage report having mobile optimized sites.