​Fares Fares i första sneak peek av Deep State

Pressmeddelande   •   Jan 10, 2018 10:01 CET

Mark Strong och Fares Fares i första avsnittet av spionserien Deep State, premiär i april på FOX.

Den 23 april  har FOX egenproducerade spionserie Deep State premiär med Mark Strong och Joe Dempsie i huvudrollerna. Även Fares Fares medverkar i första avsnittet och även i den allra första trailern till serien som släpps idag ser vi honom in action. Dessutom publiceras även fyra nytagna foton. Deep State är en fängslande berättelse som med spänning, action och dubbelspel skildrar en spions hänsynslösa värld. En värld som kan få dig och de du älskar dödad.

I Deep State tvingas Max Easton (Mark Strong) inse att han inte längre kan fly från sitt förflutna. Max är före detta spion som nu ger sig tillbaka in i leken för att hämnas sin son. Han hamnar mitt i ett hemligt krig där underrättelse-tjänster använder kaoset som sprider sig i Mellanöstern som sitt främsta vapen. Förutom en familjefars personliga kamp skildrar Deep State en mörk politisk och ekonomisk maktkamp. Insatserna höjs när Max befinner sig i hjärtat av ett hemligt underrättelsekrig, nedsänkt i en utbredd konspiration för att dra nytta av spridningen av kaoset i Mellanöstern. Max går in i ett farligt spel där kraftfulla företag visar att de är villiga att göra vad som helst för att skydda sitt rykte och begrava sina hemligheter. Med så stark underström av korruption, vem kan Max lita på? Vem säger sanningen? Och vad måste han göra för att avslöja det? För att få reda på det måste Max kasta sig tillbaka i det farliga och brutala livet som han så desperat försökt lämna.

I rollerna: Mark Strong, Joe Dempsie, Karima McAdams, Alistair Petrie, Anastasia Griffith, Lyne Renée, Amelia Bullmore, Kingsley Ben-Adir, Pip Torrens och Fares Fares.

Deep State är skapad av Matthew Parkhill (Rogue), Simon Maxwell (American Odyssey) och Steve Thompson (Sherlock, Dr Who). Deep State utspelar sig i Storbritannien, USA, Iran, Libanon och Frankrike.

Deep State har premiär på FOX den 23 april kl 21.55. Du kan även se trailern här.

För ytterligare information var vänlig kontakta:
Bessie Wedholm, Fox Networks Group
Tfn: +46 (0)70 298 38 01
Mail: bessie.wedholm.consultant@fox.com.

Fox Networks Group (FNG) är den primära verksamheten för 21st Century Fox (NASDAQ: FOXA). FNG består av Fox Television Group, som inkluderar Fox Broadcasting Company och 20th Century Fox Television, Fox kabelnät, som inkluderar FX Networks, Fox Sports Media Group och National Geographic Partners. Tillsammans skapar de program som distribueras över hela världen. FNG står för en stor del av USA:s mest populära underhållning, sport och dokumentärer.

Kommentarer (0)