FOX Networks Group Europa & Afrika lanserar National Geographic+ 2018

Fox Networks Group (FNG) Europa och Afrika lanserar National Geographic+ som ger tittarna exklusiv tillgång till den stora katalogen av program från National Geographic. Yttre rymden, Egypten, världskulturer, Deep Sea Exploration och människokroppen är bara några av de ämnen som kommer att vara tillgängliga. Serier som bland annat MARS, The Long Road Home och den tiofaldigt Emmy-nominerade Genius: Albert Einstein kommer också att finnas där. National Geographic+ lanseras först i Sydafrika (Cell C), Danmark (YouSEE) och Grekland (Cosmote TV), och fler lanseringar följer under året.

National Geographic+ är skapat för tittarna och kommer vara en flexibel plattform med aktuellt och relevant innehåll i förhållande till aktuella frågor och världshändelser.

- Våra tittare står i centrum för våra icke-linjära tjänster. Idag är alla vana vid att maratontitta på drama, men det har inte funnits ett enkelt och effektivt sätt att erbjuda liknande inom dokumentärt, säger Jan Koeppen, VD, Fox Networks Group, Europa & Afrika. Det är fantastiskt för oss på National Geographic att vi kan uppmuntra våra tittare till att utforska och få en bättre förståelse för den värld där vi alla bor. Genom att introducera National Geographic+ kombinerar vi 129 års visuellt berättande med vår rika historia av produktinnovation.

National Geographic+ har integrerats smidigt hos operatörerna och är utformat för att kunna visas på flera skärmar och finnas tillgänglig för nedladdning i offline-läge.

Den senaste tjänsten och innovationen från Fox Networks Group (FNG) Europa och Afrika är lanseringen av FOX+ tidigare i år som är tillgängligt i nio länder med fler lanseringar under 2018. FOX+ erbjuder biblioteket från 20th Century Fox. FOX+ finns på följande marknader: Norden - MTG och Canal Digital (Sverige, Danmark, Finland, Norge), Tyskland - Deutsche Telekom, Frankrike – CANAL, Portugal – NOS, Sydafrika - Cell C, och Grekland - Vodafone TV

För ytterligare information vänligen kontakta: Bessie Wedholm, FOX Networks Group,
tfn: +46 (0)70-298 38 01, eller bessie.wedholm.consultant@fox.com.

• fox networks group
  • national geographic+

Fox Networks Group (FNG) är den primära verksamheten för 21st Century Fox (NASDAQ: FOXA). FNG består av Fox Television Group, som inkluderar Fox Broadcasting Company och 20th Century Fox Television, Fox kabelnät, som inkluderar FX Networks, Fox Sports Media Group och National Geographic Partners. Tillsammans skapar de program som distribueras över hela världen. FNG står för en stor del av USA:s mest populära underhållning, sport och dokumentärer.