I höst återvänder Madam Secretary och Scorpion till FOX med spännande gästroller

Pressmeddelande   •   Aug 31, 2015 11:02 CEST

Succéserierna Madam Secretary och Scorpion återvänder äntligen till den svenska tv-rutan. Walter O’Brien (Elyes Gabel) och hans genier är tillbaka den 7 oktober då Scorpion återvänder i en 90-minuters special. Téa Leoni återupptar rollen som utrikesministern Elizabeth McCord den 22 oktober med exekutiv producent Morgan Freeman som både gästar och regisserar säsongspremiären.

Den andra säsongen av Scorpion inleds med ett 90-minuters långt specialavsnitt. Den nya chefen för säkerhetspolisen Adriana Molina (gästroll Alana De La Garza) återförenar teamet då en kärnkraftsdriven rysk satellit slås ur sin omloppsbana och måste avledas innan den detonerar över södra Kalifornien. Paige (Katharine McPhee) och Walter (Elyes Gabel) måste stå till svars för sina känslor för varandra då en övervakningsfilm visar att Paige kysste honom. Den andra säsongen av Scorpion har premiär den 7 oktober klockan 21.55. KISS frontman, Gene Simmons medverkar i avsnittet som sig själv.

I säsongspremiären av Madam Secretary förklaras presidentens plan saknad och Elizabeth McCord (Téa Leoni) kastas in i en maktsituation hon aldrig trodde var möjlig. Det råder en hel del meningsskiljaktigheter mellan Henry (Tim Daly) och hans nya kontaktperson på DIA, Jane Fellows (Jill Hennessy, återkommande roll) ber honom att rekrytera en av hans ryska studenter för NSA. Oscars vinnaren och seriens exekutiva producent Morgan Freeman regisserar säsongspremiären och medverkar i en gästroll. Madeleine Albright, den första kvinnliga utrikesministern kommer att gästa serien som sig själv. Den andra säsongen av Madam Secretary har premiär den 22 oktober klockan 21.55.

För mer information:

Natalie Roghult, Project Manager Marketing & PR, FOX International Channels