Marvels Legion premiär på FOX Sverige den 9 februari

Snart är väntan över. Den 9 februari har Marvels Legion premiär på FOX Sverige. Legion, som producerats av FX, är en del av X-Men universumet och serien ger det liv på ett nytt och spännande sätt. I första säsongens åtta avsnitt följer vi David Haller, (Dan Stevens från ”Downton Abbey), som är son till X-Men-grundaren Charles Xavier (Professor X) och förintelseöverlevaren Gabrielle Haller.

David har sedan tonåren kämpat med psykisk ohälsa och även diagnostiserats som schizofren. Men när David, som har åkt in och ut på mentalsjukhus större delen av sitt liv, träffar en patient med liknande ”problem, konfronteras han av möjligheten att rösterna han hör och människorna han ser faktiskt kan var på riktigt, och inte är inbillade

- X-Men är mycket populär även i Sverige. Och är man X-Men fan är vi övertygade om att man även blir ett fan av Legion. Seriens skapare är Noah Hawley som står bakom den hyllade tv-serieversionen av Fargo, och det bådar ju också gott. Effekterna i serien är något utöver det vanliga som vi tror kommer få mycket uppmärksamhet. I och med världspremiären får X-Men fans världen över möjlighet att se Legion samtidigt i 125 länder, säger Clara Scherman, Senior Director Nordic Acquisitions och Head of Channel FOX Sverige.

Övriga skådespelare i Legion är: Rachel Keller (Fargo), Jean Smart (Fargo), Aubrey Plaza (Parks and Recreation), Jeremie Harris (A Walk Among the Tombstones), Amber Midthunder (Hell or High Water), Katie Aselton (The League) och Bill Irwin (Interstellar).

I början på januari 2017 har du har möjlighet att se första avsnittet av Legion. Anmäl ditt intresse till Sara Lindström, FOX Networks Group, sara.lindstrom@fox.com, tfn +46 (0)768-77 79 56.

Legion har premiär på FOX Sverige den 9 februari klockan 21.55.

• legion

Om Fox Networks Group

Om FX Productions

FX Productions (FXP) producerar FX hyllade drama The Strain, den kommande serien Trust, komedierna Louie, Archer och de kommande Better Things och Atlanta samt FXX komedin It’s Always Sunny in Philadelphia, You’re The Worst och Man Seeking Woman. FXP är även medproducenter av The Americans, Tyrant och den kommande Taboo samt Fargo, American Crime Story och komedin Sex&Drugs&Rock&Roll.

Om Marvel Entertainment

Marvel Entertainment, LLC, ett helägt dotterbolag till The Walt Disney Company, ett av världens mest framstående seriefigurs- och underhållningsbolag, med över 8 000 seriefigurer i en mängd olika produktioner som spänner sig över 75 år. Marvels seriefigurfranchise sträcker sig inom underhållning, licensiering och publicering. För mer information besök marvel.com © 2016 MARVEL.