Nu kommer The Gifted till FOX Sverige - Premiär den 21 december

Den 21 december har Marvel-serien The Gifted premiär på FOX Sverige. The Gifted är producerad av 20th Century Fox och Marvel Television.

The Gifted utspelar sig i X-Men universumet och kretsar kring familjen Strucker vars liv förändras rejält när föräldrarna plötsligt upptäcker att deras barn har mutanta krafter. Med den vetskapen jagas familjen på flykten av regeringsstyrkor. På sin flykt får familjen hjälp av ett underjordiskt nätverk av mutanter som driver en motståndsrörelse och som gör vad de kan för att bekämpa förtrycket av mutanter.

- Det känns jättekul att även våra tittare i Sverige nu kan följa The Gifted, som hade världspremiär i 183 länder i oktober. Även i The Gifted är effekterna något utöver det vanliga och det kommer tittarna märka redan i den actionspäckade inledningen av första avsnittet, säger Bessie Wedholm på FOX Networks Group Sverige.

I rollerna bland andra: Stephen Moyer, Amy Acker, Natalie Alyn Lind, och Percy Hynes White, Sean Teale, Jamie Chung, Emma Dumont, Blair Redford och Coby Bell.

The Gifted har premiär på FOX den 21 december kl 21.55.

Se mer på http://thegifted.foxtv.se/

Om du vill förhandstitta på första avsnittet eller vill ha ytterligare information var vänlig kontakta: Bessie Wedholm, FOX Networks Group, tfn: +46 (0)70 298 38 01, eller bessie.wedholm.consultant@fox.com.

• marvel television
  • the gifted